توان‌یابان کشور سرمایه اشتغال مغفول مانده هستند

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: توان‌یابان جسمی‌حرکتی، نیروهای آماده به کاری هستند که در سطح جامعه مغفول مانده‌اند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از تسنیم، «زهره الهیان» نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در بازدید از یک مرکز آموزش، توانبخشی، درمان و اشتغال معلولین با تأکید بر اینکه توان‌یابان جسمی حرکتی کشور نیروهای آماده به کاری هستند که در سطح جامعه دیده نمی‌شوند و مغفول مانده‌اند بر اهتمام دولت و شهرداری تهران بر حضور و استفاده بیشتر از این افراد تأکید کرد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها بازوهای کمک کننده نظام در رسیدن به اهداف کلان است، گفت: خوشبختانه روحیه همدلی و از خودگذشتگی در مردم باعث شده است که در قالب خیریه‌ها تلاش کنند باری از روی دوش دولت و سازمان‌های دولتی بردارند و ما هم در مقابل وظیفه داریم کمک کننده و قدردان این تلاش باشیم.

وی با تأکید بر اینکه دولت آقای رئیسی باید بیش از سایر دولت‌ها به توان‌یابان جامعه توجه کند، تصریح کرد: وزرای و رئیس جمهور محترم باید با نگاه ویژه به قشر توان یاب جامعه باید رقم زننده اتفاقی جدید در حوزه اشتغال توان یابان باشند ما در مجلس هم تلاش میکنند این هدف بسرعت محقق شود.

«علیرضا آتشک» مدیرعامل این موسسه آموزش و توانبخشی هم در این دیدار با بیان اینکه بنیانگذار آموزش‌های تخصصی به افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی هستیم، گفت: با بررسی‌هایی که  بین کشورهای مختلف دنیا انجام دادیم متوجه شدیم در همه کشورهای پیشرفته تلاش می شود براساس ویژگی‌های جسمی افراد دارای معلولیت شغل متناسب تعریف شود و ما هم با ارائه آموزش‌های تخصصی رایگان تنها هدفمان حضور بیشتر اجتماعی این قشر است.

این مسئول با تأکید بر اینکه بیکاری معضل بزرگی است اما حل نشدنی نیست، افزود: ما ثابت کردیم با همراهی خیرین می‌توانیم بجای دادن بسته‌های ارزاق و کمک‌های ماهانه مشاغل پایدار برای قشر توان‌یاب جامعه ایجاد کنیم در حقیقت هدفمان بر این است که بجای رفع موضعی و موقتی مشکلات و ماهی دادن ماهیگیری یاد توان‌یابان بدهیم.

وی با اشاره به رویکرد مهم دولت در رفع مشکل بیکاری، اظهار کرد: با بکارگیری وزرای کارکشته و متخصص در کابینه دولت جدید ما به عنوان نمایندگان یک قشر مهم جامعه که تا به امروز مغفول مانده‌اند مطالبه خاصی نداریم تنها می خواهیم که دولت و سازمان‌های مرتبط به آن و شهرداری تهران در بکارگیری نیروها و ارائه پروژه‌های کاری تخصص توان‌یابان جسمی و حرکتی را هم درنظر بگیرد.

کد خبر 45672

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد