اقشار آسیب پذیر جامعه؛سرمایه اصلی نظام جمهوری اسلامی و ایران عزیز

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بازدید از نمایشگاه بهزیستی به نکاتی در خصوص اهمیت برگزاری این نمایشگاه ،شرایط و مشکلات جامعه هدف و لزوم آگاه سازی هر چه بیشتر نمایندگان مجلس و مردم از مأموریت های بهزیستی اشاره کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛کیومرث سرمدی واله نماینده مردم اسدآباد با اشاره به تعهدی که مردم به نظام و انقلاب اسلامی دارند و توجه آنها به محرومان و اقشاری که تحت حمایت نهادهای حمایتی مثل بهزیستی هستند،این نمایشگاه را  قابل توجه دانست و گفت:از آنجایی که عضو کمیسیون اجتماعی هستم و عمده کارهای ما به فعالیت‌های سازمان بهزیستی کشور بر می‌گردد کاملاً می‌توانم به این جمله اشاره کنم که کل فضای جمهوری اسلامی و کشور ما یک نمایشگاه زیبا از حمایت و عنایتی است که سازمان بهزیستی در جهت کمک به محرومین جامعه دارد. بنابراین خدمتگزاری به این دوستان شیرین است.

وی افزود:اقشار آسیب‌پذیر و مستضعف جامعه از جمله باوفاترین، معتقدترین و در یک جمله سرمایه اصلی نظام جمهوری اسلامی و ایران عزیز هستند که واقعاً خدمات به آنها خدمات ماندگاری هم به لحاظ دنیوی و هم به لحاظ اخروی است. به اعتقاد من اگر حضور دوستان سازمان بهزیستی چه در سطح مناطق، استان‌ها و کشور در رسانه‌هایی که به نوعی مردم با آنها ارتباط دارند بیشتر باشد و خدمات را بهتر و ملموس‌تر بیان و اطلاع‌رسانی کنند و به بیانی جهاد تبیین را در این حوزه عملیاتی کنند، مردم بیش از گذشته برای حمایت فکری، مادی و معنوی از سازمان بهزیستی تشویق می‌شوند.

پروین صالحی، نماینده مردم شهرستان مبارکه نیز با اشاره به اقدامات مؤثر، خوب و شفافی که سازمان بهزیستی کشور در حمایت از معلولین و کسانی که دچار ناتوانی شدند انجام می‌دهد،گفت: به طور واقعی برای مردم ملموس است و نیاز به هیچ نمایشگاه دیگری نیست. چون ما با عمق جانمان احساس می‌کنیم که این خدمات دلسوزانه و بسیار شفاف ارائه می‌شود و وظیفه همه ما به عنوان قانونگذاران در کشور این است که برای این فعالیت‌ها حامی باشیم و آنچه که می‌توانیم در حمایت و پشتیبانی از این فعالیت‌های زیبا و تأثیرگذار سازمان بهزیستی انجام دهیم. من پزشک و عضو کمیسیون بهداشت درمان هستم و با فعالیت‌های بهزیستی آشنایی کاملی دارم و برای ما فعالیت‌های بسیار جالب و دلسوزانه سازمان بهزیستی کاملاً ملموس است.

همچنین همایون سامه یح نجف‌آبادی نماینده کلیمیان گفت: اغلب نمایندگان از عملکرد و خدمات سازمان بهزیستی کاملاً مطلع هستند ولی وجود چنین نمایشگاهی بهتر می‌تواند به نمایندگان اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی کند. از آنجا که عضو کمیسیون بهداشت هستم بالطبع بهزیستی با کمیسیون بهداشت هم مرتبط است و بهتر از نمایندگانی که در کمیسیون‌های دیگر هستند، از خدمات این سازمان اطلاع دارم. خدمات و حمایت‌های سازمان بهزیستی از اقشار ضعیف و محروم کشور قابل تقدیر است و امیدوارم با وجود مشکلات اقتصادی کشور و تامین معیشت مردم خصوصاً قشر مستضعف و نیازمند جامعه بتوانیم بودجه بهتری برای سازمان بهزیستی تامین کنیم تا بتواند بهتر خدمت‌رسانی کند.

 یعقوب رضازاده نماینده مردم سلماس نیز گفت :جامعه تحت پوشش بهزیستی کشور در تمام شهرستان‌ها و روستاهای دوردست و نزدیک با جامعه معلولان آن شهر، روستا یا آن استان شناخته می‌شود. سازمانی که مشغله زیادی دارد و افرادی که به نوعی از سلامتی جسم، کم‌بهره هستند و یا در طول زندگی خودشان دچار این معلولیت می‌شوند انتظارات زیادی از این سازمان دارند. به نظر من گرچه معلول در جامعه شاید از نقص جسمی برخوردار باشد ولی ما معلول‌هایی داریم که از نظر هوش، ذکاوت، استعداد، محبت و درک از انسان‌های سالم بسیار متمایزتر و شناخته‌شده‌تر هستند. آنها افراد به نوعی بسیار حساس و احساساتی هستند و بایستی دولت، مخصوصاً دولتی که انقلابی است بیشتر از قبل به این جامعه رسیدگی کند. در این چهار سال مجلس شورای اسلامی و نمایندگان آن، هر پیشنهادی که در رابطه با طرح یا لایحه مربوط به جامعه معلولان و سازمان بهزیستی کشور مطرح شده با اعتقاد راسخ قلبی در بودجه و برنامه هفتم پنج‌ساله تصویب کرده‌اند.

وی افزود:مجلس و نمایندگان این آمادگی را دارند که بیش از پیش در خدمت این جامعه باشند. اما متأسفانه امکانات و تجهیزات موجود جوابگوی مشکلات فعلی جامعه بهزیستی کشور نیست. به طور مثال بخش سالمندان در کشور تحت نظر سازمان بهزیستی است ولی متأسفانه امکانات مالی بسیار ناچیزی دارد. جامعه معلولین از نظر تجهیزات، امکانات، ویلچر، خودرو، وام ازدواج، وام جهیزیه تحت پوشش این نهاد قرار دارند و مشکلات زیادی مطرح است. در خصوص جامعه بهزیستی شهرستان سلماس با مدیرکل استان، رییس سازمان بهزیستی کشور و دکتر مرتضوی وزیر کار و رفاه اجتماعی دیدار کردم و مشکلات را منعکس کردم. امیدوارم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که یکی از وزرای باتجربه دکتر رئیسی هستند، بتواند به شاخص‌هایی که مدنظر مردم و جامعه معلولین است، جامه عمل بپوشاند و دولت و نمایندگان هم مکلف و موظف به همکاری با سازمان بهزیستی هستند.

کد خبر 99664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد