اجرای قانون حمایت از حقوق معلولین مهمترین مطالبه نمایشگاه بالاترین خدمت

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: اولین تقاضایی که در این نمایشگاه  مبتنی‌بر خواست مردم مطرح شد اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، مهدی سعادتی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه بهزیستی تأثیر مستقیمی در زمینه اطلاع‌رسانی درباره اهداف و جامعه هدف همچنین مردم دارد گفت: علاوه بر آن طبیعتاً وظایفی که نمایندگان به‌عهده دارند باعث می‌شود که نسبت‌به مسائلی که در نمایشگاه بهزیستی مطرح شد تأثیرپذیر باشند.

وی با بیان اینکه در خصوص خدمت در سازمان بهزیستی با توجه به بیانات مقام معظم رهبری گفت: این توفیق و خدمت به جامعه بهزیستی نصیب همه نمی‌شود . همه آسیب‌های اجتماعی که در جامعه اتفاق می‌افتد یک بخشی از آن عدم اجرای قانون است و یک بخش دیگر آن  شاید نداشتن قانون و درست عمل نکردن به قوانین به‌خاطر عدم فرهنگ‌سازی درست است .

سعادتی در ادامه گفت: اولین تقاضایی که در این نمایشگاه  مبتنی‌بر خواست مردم مطرح شد اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت است .برای اجرای این قانون  وظایفی به دستگاه های مختلف سپرد شده که بسیاری از آن‌ها در سطح ملی و استانی است. حتماً این موضوع از بعد نظارتی و پیگیری در دستور کار ما قرار خواهد گرفت. 

مهدی سعادتی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قانون حمایت از حقوق معلولان نیاز به بازنگری دارد، گفت: از طرفی باید در بازدید میدانی بررسی کنیم که چرا  بعضی دستگاه‌ها به وظایفشان به‌خوبی عمل نمی‌کنند؟ چون عدم انجام وظیفه باعث می شود  همه مسئولیت‌ها به دوش بهزیستی به‌عنوان متولی مستقیم خدمات به مردم  بیفتد. این موضوع مهمی است که حتماً در صحن مجلس متذکر می‌شویم.

سازمان بهزیستی با توجه به قانون و توان خود خدمت ارائه می دهد

جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه درجمهوری اسلامی ایران خدمت رسانی به مردم کم توان یکی از بالاترین عبادات است، گفت: سازمان بهزیستی هم با توجه به قانون مدیریتی و توانی که دارند هنر خودشان را برای خدمت به مردم عرضه می کنند.

وی با اشاره به اینکه  کسانی که در این سازمان‌ها خدمت می‌کنند خودشان را وقف نیازهای مردم می‌کنند، افزود: جامعه هدف این سازمان مشکلات و نارسایی‌ها در جسم و زندگی دارند که وظیفه ما است که به مدد اینها برویم. این نمایشگاه یکی از تابلوهای درخشان ارائه خدمات مخلصانه به این قشر جامعه به‌خصوص جامعه هدف بهزیستی است. 

کریمی همچنین گفت: برگزاری چنین نمایشگاهی و ارائه گزارشی از  کیفیت خدمات رسانی  به نمایندگان که در مرکز قانون‌گذاری قرار دارند کار پسندیده  ای است.

خدمات سازمان بهزیستی از بدو تولد تا سالمندی

دکتر احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه نمایشگاهی که برگزار شد چکیده کوچکی از کارهای گسترده سازمان بهزیستی است که از بدو تولد و کودکی تا سالمندی را شامل می شود، افزود: در بحث کودکان کار و خیابان سازمان بهزیستی  وظایفی در حوزه سلامت و پرورش بر عهده دارد .همچنین این مجموعه افرادی را از بدو تولد تا سالمندی تحت پوشش خود قرار می دهد.

وی با بیان اینکه در آسیب‌های اجتماعی و مشاوره قبل از ازدواج و طلاق کارهای بسیاری خوبی انجا گرفته است، افزود: براساس نام‌گذاری سازمان که بهزیستی است یکی از وظایف سازمان کمک به زندگی بهتر است.  این نمایشگاه نشان داد ظرفیت های خوبی در حوزه های مختلف سازمان وجود دارد . ما هم در مجلس در مسائل بودجه سالانه و احکام متناسب برای حمایت از سازمان بهزیستی بخصوص در برنامه هفتم توسعه تلاش خواهیم کرد.

عباس جهانگیرزاده نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه میزان کمکی که  مستمری بگیران تحت پوشش  می گیرند عدد قابل‌توجهی نیست، گفت: ما اعتبار برای سال آینده را که جزو وظایف ما است درمورد سازمان بهزیستی انجام می‌دهیم .

وی افزود: افرادی که تحت پوشش‌ بهزیستی قرار می گیرند گاها ناتوان هستند و نمی توانند زندگی عادی  داشته باشند، باید برنامه‌ای در نظر گرفته شود که درحد و شأن آن‌ها باشد.

کد خبر 99154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد