هر ایرانی خود را عضوی از بهزیستی بداند/کم کاری سایر نهادها می تواند موجب بار اضافی بر دوش بهزیستی شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بازدید از نمایشگاه بهزیستی در جریان مهم ترین مأموریت ها،اقدامات و کمبودهای سازمان بهزیستی در خدمت رسانی به جامعه هدف قرار گرفتند و برای حمایت هر چه بیشتر از این سازمان،قول مساعد دادند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ سید مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه یکی از ملاک‌های سنجش سلامت اجتماعی فعالیت‌هایی است که در بخش بهزیستی انجام می‌شود،گفت:جوامع پیشرفته جوامعی هستند که در این زمینه حساسیت از خودشان نشان می‌دهند. مسایل را  دقیق شناسایی می‌کنند و برنامه‌ریزی مناسبی برای اجرای طرح‌ها انجام می‌دهند و درعین‌حال نظارت می‌کنند. مجموعه این فعالیت‌ها می‌تواند ثمربخش باشد. کوشش‌های خوبی در کشور ما صورت‌گرفته و بعد از انقلاب با تعهد بیشتر این کارها درحال انجام است و نتایج خوبی هم در پی داشته است.  به اعتقاد من اگر کارهای بهزیستی را به دو بخش تقسیم کنیم بهتر می‌توانیم اظهارنظر کنیم و در داوری نتایج این فعالیت‌ها را مدنظر قرار بدهیم.

وی افزود:یک بخش رسیدگی به وضع موجودی است که در جامعه شاهد هستیم. خیلی از مسائل و مشکلات ازجمله معلولیت ها و نابسامانی‌ها و اعتیاد وجود داردکه برای آنها برنامه هایی پیش‌بینی‌شده است که مددجویان  به سازمان بهزیستی مراجعه می‌کنند و افراد معلول یا درگیر اعتیاد راهنمایی می‌شوند.  به‌نظر من ضرورت دارد مجموعه فعالیت های سازمان به شکل مناسب به اطلاع مردم برسد.  نه‌فقط از این لحاظ که کسانی که نیاز به خدمت دارند مراجعه کنند. از این لحاظ که مردم هم به کمک بیایند و با شناختی که از فعالیت‌های سازمان بهزیستی به دست می‌آورند آن‌ها هم خدمت اجتماعی خودشان را انجام بدهند.

میر سلیم گفت:بخش دیگر کارها و فعالیت‌هایی است که به‌عنوان پیشگیری می‌شناسیم.  همان‌طور که در زمینه سلامت جسمی ما قائل به این هستیم که بهداشت اولویت دارد و درمان در رده بعدی قرار می‌گیرد همان‌طور هم در بهزیستی باید به پیشگیری اهمیت ویژه‌ای می‌دهیم.  رسیدگی‌ها مطلوب است ولی اولویت را باید به پیشگیری بدهیم. باید کاری کنیم که این مسائل و مشکلات که بهزیستی امروز باید برای رفع آن‌ها اهتمام کنند به وجود نیاید یا کم‌تر شود.  باید تمام فعالیت‌هایی که جنبه شناسایی و غربالگری دارند و برخی از آن‌ها به قبل‌از ازدواج و برخی به سال‌های ازدواج و برخی درحین شکل‌گیری جنین یا زایمان برمی‌گردد مورد توجه قرار گیرند. مثلاً یک بی‌دقتی در زایمان می‌تواند هزینه سنگینی برای جامعه ایجاد کند همه این‌ها جنبه پیشگیری دارد. ما با آگاهی رسانی مناسب و آموزش دادن می‌توانیم به‌گونه‌ای اقدام کنیم که برخی از مشکلاتی که در جامعه شکل می‌دهد رخ ندهد. در کشور ما نسبت‌به این موضوع حساسیت کم‌تر است درحالی‌که مسائلی است که درهم آمیخته شده‌اند و سازمان بهزیستی خودش متصدی برخی از فعالیت‌ها است و به‌خوبی هم انجام می‌دهد.  باید به‌گونه‌ای اقدام کنیم که هر ایرانی خودش را عضوی از سازمان بهزیستی بداند و بعد از یک سال نزد خودش حساب کند که چند قدم برای آن برداشته است و چه کارهایی می‌توانست انجام بدهد.  باید جذب همکاری همه مردم به شکلی قوی از طرف سازمان بهزیستی انجام شود.  این نمایشگاه فرصتی است که همکاری با سازمان بهزیستی به نمایش گذاشته شود و ای کاش در این نمایشگاه بخشی از این همکاری‌های مردم نشان داده می‌شد.مردم باید خودشان را عضوی از خانواده بهزیستی بدانند.

 سید علی یزدی خواه نماینده مردم تهران نیز نمایشگاه را مجموعه‌ای از گزارش‌ها و آمارها و فرصت‌های خدمت‌رسانی دانست و گفت: نهاد بهزیستی یکی از مقدس ترین و محبوب‌ترین نهادها برای اقشار مختلف جامعه به‌ویژه قشرهای آسیب‌دیده جامعه است.  برگزاری چنین نمایشگاهی نقش مهمی در تصمیم‌گیری نمایندگان دارد. این گونه نمایشگاه ها  به نوعی تصویرسازی می‌کنند برای بخشی از تصمیم‌گیرندگان اصلی کشور.  الان در فصل اعتبار و بودجه هستیم و این می‌تواند اثربخشی نمایشگاه را دوچندان کند. حضرت امام (ره)  فرمودند ارزشمندترین انسان‌ها کسانی هستند که خدمت‌گزار ترین مردم باشند.  سازمان بهزیستی سازمانی است که وجه همت آن کمک به مددجویانی است که از سوانح طبیعی و غیرطبیعی و تصادفات و غیره دچار عوارض می‌شوند.  البته در تعریف مددجویان شاید کمی اختلاف داشته باشیم. ما می گوییم که کسانی که قادر به زندگی معمولی و متعارف نیستند باید به آن‌ها کمک کنیم. مسئولان سازمان بهزیستی  بدانند که بیشترین دعا در حق آن‌ها می‌شود و بیشترین مطالبه هم از آنها می‌شود.

لزوم مطالبه گری بهزیستی در اصلاح ساختار غربالگری زنان باردار

علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار  اطلاع از وضعیت خدمت‌رسانی یک سازمان و حمایت از سازمان بهزیستی برای نمایندگان که در آستانه تصمیمات بودجه‌ای قرار دارند را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در این نمایشگاه  نیازها و ضرورت‌ها در کنار گزارشی از عملکرد سازمان بهزیستی به‌خوبی به نمایش گذاشته شد.  به‌نظر من باید عمده کار در بهزیستی به پیشگیری اختصاص پیدا کند و کارهایی را انجام بدهد که قبل‌از وقوع معلولیت و آسیب‌های اجتماعی از آن پیشگیری کنیم.  در گزارش‌های نمایشگاه هم طرح‌هایی مثل طرح غربالگری، شنوایی‌سنجی و بینایی‌سنجی را شاهد بودیم.

وی افزد: اصلاح ساختار غربالگری زنان باردار یکی از اقدامات مهمی است  که باید وزارت بهداشت آن را دنبال کند و بهزیستی مطالبه‌گر باشد. همچنین بهزیستی باید بحث ساختار حمل‌ونقل کشور و وضعیت جاده و خودروها را مطالبه کند تا به این شکل از ایجاد معلولیت در کشور جلوگیری شود.  تلاش می کنیم در ساختار بودجه‌ای بودجه مناسب را برای سازمان بهزیستی  تعیین کنیم.  در کمیسیون اجتماعی این بحث را خیلی جدی دنبال می‌کنم. به‌عنوان نماینده کمیسیون اجتماعی در کمیسیون تلفیق بودجه پیگیر خواهم شد  تا در قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و سایر قوانین مربوطه و راهبردی ساختار بهزیستی حداقل بتوانیم در یک دوره زمانی مشخص برنامه ۵ ساله اعتبار مناسب آنها را تصویب و مبالغ مورد نیاز آنها را تامین کنیم.  در بحث اورژانس اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی باید به بهزیستی  کمک کنیم که اعتبار لازم تأمین شود.  این‌ها کمک به سلامت جامعه و هم کمک به معلولان  است. این‌ها جامعه ما را سالم می‌کند  و حتماً در کمیسیون اجتماعی این‌ موارد را مدنظر قرار خواهیم داد.

 حسین گودرزی نماینده مردم دورود و ازنا با اشاره به اینکه برگزاری هر نمایشگاهی باعث بالا رفتن آگاهی می شود و توسعه دیدگاه‌ها و تعمیق به‌کار حرفه‌ای سازمان‌ها را در پی دارد،گفت:درمورد سازمان بهزیستی هم این موضوع صدق می‌کند منتها یک نگاه خاصی را این نمایشگاه به ما منتقل کرد و آن تنوع بسیار وسیع مأموریت‌های سازمان بهزیستی است. همچنین این سازمان در ارتباط با انسان‌هایی که به نوعی دچار مشکلاتی هستند،آسیب‌های اجتماعی زنان بی‌سرپرست، افراد دارای معلولیت و کودکان کار فعالیت می کند.

وی افزود:ما در کمیسیون اجتماعی با رییس سازمان بهزیستی  و همکاران ایشان همکاری بسیار خوبی داریم و پیگیر تأمین اعتبار و بررسی موضوعات مختلف در طول سال هستیم. این نمایشگاه جالب و درعین‌حال تأثیرگذار بر وظایف نظارتی و قانون‌گذاری و همچنین تأمین اعتبارات در کمیسیون اجتماعی بود. سازمان بزرگ بهزیستی روزگاری وزارتخانه بزرگی بود و امروز در قالب یک سازمان وابسته به وزارت کار انجام وظیفه می‌کند. نمایندگانی که درگیر بودجه هستند و ریل گذاری می‌کنند وقتی با مسائل بهزیستی وجامعه هدف آن‌ها آشنا شوند در تصمیم‌گیری‌ها و مطالعات خاص و نظارت‌ها می‌توانند بهتر تصمیم بگیرند.

 حجت الاسلام محمد رضا مبلغی نماینده مردم کوهدشت گفت: باید از سازمان بهزیستی به‌دلیل تلاش‌ها و زحمات آن‌ها در خدمت به شریف‌ترین و محروم‌ترین قشر جامعه تشکر و قدردانی کنیم.قطعاً هرچه محرومیت قشری که سازمان بهزیستی به آن‌ها خدمت می‌کند بیشتر باشد نیازمندی آن‌ها بیشتر می شود.  خدمت‌رسانی به این قشر در نزد خداوند از ارزش بیشتری برخوردار است. اسلام به ما می‌گوید که باید در جهت خدمت به محرومین و معلولان و کسانی که نیازمند هستند قدم برداریم. سازمان بهزیستی به محروم‌ترین افراد جامعه کمک می‌کند و این کار بسیار ارزشمند است. در این نمایشگاه فعالیت سازمان بهزیستی برای خدمت به جامعه هدف به‌خوبی نمایش گذاشته شد.  به اعتقاد من باید توجه ویژه‌ای به سازمان بهزیستی داشته باشیم و نیازهای این سازمان را ببینیم.  این سازمان خدمات زیادی در ابعاد مختلف  به معلولان و جامعه هدف ارائه می‌کنند  و اگر بودجه‌ای سازمان کفاف ندهد ما نمایندگان باید کمک کنیم. البته در حوزه انتخابیه ارتباط خوبی با سازمان بهزیستی داریم.  سازمان بیش‌از آن‌چه که به آن بودجه تعلق می‌گیرد نیازمند بودجه است و به اعتقاد من با توجه به مشکلات فراوانی که برای معلولان و افراد تحت پوشش بهزیستی وجود دارد باید توجه ویژه‌ای به سازمان بهزیستی  شود.

 یوسف داودی نماینده مردم سراب نیز گفت:در این نمایشگاه مهم‌ترین اقدامات و فعالیت‌هایی که سازمان بهزیستی به‌خصوص برای مددجویان و نیازهای این سازمان برای آن‌که خدمات بهتری به مددجویان انجام می‌دهد، به نمایش درآمد.  این‌که نمایندگان ملت در جریان فعالیت‌های سازمان مهم بهزیستی قرار بگیرند در حقیقت فرصتی ایجاد می‌کند تا ما بتوانیم بیشتر به سازمان کمک کنیم. در تصویب بودجه و قوانین ما آماده کمک هستیم. با توجه به این‌که جمعیت کشور ما در حال افزایش است و ما به ۹۰ میلیون نفر و با اتباع خارجی به ۱۰۰ میلیون نفر نزدیک می‌شویم نیاز مردم به بهزیستی بیش‌از گذشته است.

وی افزود:.  سالانه هزاران نفر فرد دارای معلولیت بر اثر تصادفات یا بیماری داریم پس نیاز است که همه تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار بگیرند. مأموریت سازمان بهزیستی هم گسترده است و هم متنوع. در سطح وسیع  و در دورافتاده ‌ترین روستا تا مراکز استان‌ها خدمات بهزیستی به مددجویان انجام می‌شود. اگر سازمان بهزیستی خدمات را انجام ندهد بسیاری از این افراد با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شوند و زندگی‌شان را از دست می‌دهند. طی سال هایی که در مجلس بودم مشاهده کردم که این مأموریت های بسیار گسترده و متنوع سازمان بهزیستی و خدماتی که به مددجو ارائه می‌کنند با کمترین بودجه انجام می‌شود که نیاز به حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی دارند.  در زمان تصویب قانون برنامه هفتم نسبت‌به بودجه سازمان اهتمام ویژه‌ای خواهیم داشت و باید کمک بیشتری به سازمان کنیم تا این سازمان در ارائه خدمات بهتر و بروزتر برای مددجویان گام‌های بیشتری بردارد.

کم کاری سایر نهادها می تواند موجب بار اضافی بر دوش بهزیستی شود

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا نماینده مردم کرمانشاه نیز با اشاره به کارکرد خوب نمایشگاه، گفت: نمایشگاه بسیار خوبی بود که هم ظرفیت‌هاو هم مشکلات را به تصویر کشید. این نمایشگاه ظرفیت‌های سازمان بهزیستی را به مجلس نشان داد. ضمن این‌که بیان کننده مشکلاتی  بود که این سازمان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند.  در اعتبارات و بودجه‌ها و ارتقاء اعتباراتی که وجود دارد باید همه این‌ها را مدنظر قرار بدهیم. قطعاً مجلس هم خدمات سازمان بهزیستی را به‌خوبی می‌داند و از سوی دیگر نیازهای مددجویان سازمان بهزیستی را به‌خوبی درک کرده است.  لذا در گام اول نگاه ما به افزایش مستمری مددجویان است و در گام دوم هزینه درمان و مسکن و بحث تجهیزات و نیازهایی که دارند. همه این‌ها جزو اولویت هایی است که درواقع مجلس به آن‌ها یک عنایت ویژه خواهد داشت و مهم‌تر از همه به‌نظر من در حوزه سازمان بهزیستی بحث اشتغال است که باید نه تنها مجلس به این موضوع کمک کند بلکه اهتمام سازمان به این موضوع باشد.  به اعتقاد من معلولیت محدودیت نیست بلکه یک شرایط خاصی است که به ‌وجودآمده و این شرایط خاص محدودیت ایجاد کرده است. با ایجاد اشتغال می توانیم بخشی از جامعه که دچار محدودیت شده را دوباره به دامن جامعه برگرداند و این‌ها باعث شادی و بالندگی و پویایی جامعه می‌شود.

 فتح الله توسلی نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ مجموعه بهزیستی را جزو مجموعه و دستگاه هایی دانست که کار آن‌ را متفاوت کرده است و گفت:یعنی همه دستگاه‌ها تکالیفی دارند که ممکن است همه آن‌ها در مجموعه بهزیستی جمع شده باشد.  مثلاً مسکن افراد دارای معلولیت یا محرومان و وضعیت تحصیل آن‌ها و حقوق و مزایا و خدماتی که به مددجوها ارائه می‌شود هر کدام به یک دستگاه مربوط می‌شود ولی همه این‌ها در مجموع بهزیستی جمع شده‌است. این‌که ما و همکاران مجلس در جریان تلاش‌های بهزیستی قرار بگیریم خیلی خوب است. رییس سازمان بهزیستی فرد پاسخ‌گو هستند و پاسخ نمایندگان مجلس را می دهند و این کار باارزش است و ما قدردان آن هستیم.

وی افزود:یکی از آرزوهای محال من این است که یک روزی سازمان بهزیستی و کمیته امداد تعطیل شوند. یعنی اصلاً وجود نداشته باشند اما این عملاً غیرممکن است و اتفاق نمی‌افتد ولی امیدواریم کسی نباشد که تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد قرار گیرد.  بخشی از مسائلی که به بهزیستی ارجاع می‌شود ناشی از انفعالات اجتماعی است که این هم ناشی از وضعیت اقتصادی کشور و محیط ملی و منطقه‌ای ما است که باری است بر دوش بهزیستی است. در منطقه‌ای یک نیروگاه آلودگی زیست‌محیطی ایجاد می‌کند و چند معلول به دنیا می‌آیند، بهزیستی هیچ نقشی در این اتفاق نداشته است. یا مثلاً ورود یک محصول کشاورزی باعث می‌شود اختلالات ژنتیکی به وجود بیاید بازهم در اینجا بهزیستی هیچ نقشی ندارد ولی عملاً همه‌ی این‌ها روی بهزیستی بار می شود. لذا قطعاً آن چیزی که اعتبارات بهزیستی است کافی نیست و حتماً باید به سازمان بهزیستی  کمک ‌کنیم. اما انتظار داریم بهزیستی شفافیت لازم را داشته باشد و کسانی را به‌کار بگیرد که خودشان درکی از درد مددجویان داشته باشند. اگر این درک را داشته باشند می‌توانند به جامعه بهزیستی کمک کنند.

خدمت رسانی بهزیستی به جامعه هدف،نوعی از جهاد است

 حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم و ریگان گفت: بخشی از خدماتی که سازمان بهزیستی انجام می‌دهد برای قشری است که واقعاً دیدن برخی از صحنه‌های مربوط به آن‌ها اشک انسان را جاری می کند. خدمات بهزیستی را باید به شکل لمسی و حسی تجربه کرد و یا به‌صورت فیزیکی آن را دید.  آن چیزی که در مجلس  به نمایش گذاشته شد واقعاً عمق خدمت رسانی به مددجویانی است که نیاز به توجه دارند.  این نمایشگاه زحمات بهزیستی  را نشان داد که قابل تقدیر و ستایش است و به‌نظر من اگر امکان بازدید از مراکز نگه‌داری ویژه معلولین و یا شیرخوارگاه‌ها و مراکز تحت پوشش بهزیستی فراهم شود تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت. من نسبت‌به موضوعات و مسائل بهزیستی اطلاعات کاملی دارم و کارها و خدماتی که بهزیستی برای معلولان و مستمندان و کودکان آسیب‌دیده  و بچه‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست انجام می دهد بسیار سنگین و طاقت‌فرسا است.   به اعتقاد من فعالیت های بهزیستی یک کار مقدس و زیبا و خداپسندانه ای است که امیدوارم همیشه ادامه داشته باشد.

 محسن علیزاده نماینده مردم سپیدان و بیضا با اشاره به اینکه  تمام تلاش‌هایی  که سازمان بهزیستی در سالهای گذشته و امروز برای خدمت‌رسانی به جامعه هدف انجام داده و می دهد نوعی از جهاد است،گفت: این مجاهدت  توسط همکاران بهزیستی شکل می گیرد و اساساً یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین موضوعاتی که می‌تواند انسان را به کمال واقعی برساند ایثار و مجاهدت است  و شهادت بالاترین نوع ایثار و مجاهدت است. این کاری که همکاران بهزیستی انجام می‌دهند کم‌تر از شهادت نیست چون با جامعه هدفی سروکار دارد  که وضعیت نگران کننده ای دارند  و مددکاران و کارکان بهزیستی  بسیار برای آن‌ها دلسوزی می‌کنند. من تقریباً از چنین جامعه هدفی به جایگاه والای نمایندگی مردم رسیدم. من جزو افراد تحت پوشش کمیته امداد بودم و از کودکی متأسفانه پدرم را از دست دادم. در همین جامعه مستضعف و تحت پوشش نهادهای حمایتی رشد کردم و امروز در جایگاه نوکری مردم قرار گرفته‌ام.  به‌خوبی مسائل مربوط به جامعه هدف بهزیستی را درک می‌کنم. برای همه کسانی که در سازمان بهزیستی کار می‌کنند دعای خیر می‌کنم و از خداوند می‌خواهم همیشه در مسیر خدمت‌رسانی موفق باشند.

هدف گذاری خوب بهزیستی در تأمین مسکن جامعه هدف

عباس گلرو نماینده سمنان و مهدی شهر نیز گفت: باید قدردان سازمان بهزیستی بود که این فرصت را در اختیار نمایندگان مجلس قرار داد تا از نزدیک بتوانند شاهد دستاوردهای این سازمان باشند.  وقتی وضعیت را مرور می‌کنیم به‌خصوص در حوزه خدمات‌دهی در استان‌های مختلف در می یابیم که سازمان بهزیستی کارهای مهمی انجام داده است. نکته بسیار مهمی که مقام معظم رهبری فرمودند این است که خدمت به معلولان فقط منحصر به سازمان بهزیستی نیست. ایشان همه را مکلف کردند به خصوص دستگاه‌های دولتی و خصوصی و مردم را که مشکلات و مسائل جامعه معلولین را رفع کنند.ایشان گفتند همه موظف هستند که در کنار خدمات‌رسانی سازمان بهزیستی وظایف خودشان هم را انجام بدهند. به عنوان نماینده مردم سمنان از نزدیک فعالیت سازمان بهزیستی در سه شهرستان این استان را از نزدیک بررسی می‌کنم و  انصافاً زحمات خیلی زیادی به‌خصوص برای خدمت  رسانی به جامعه هدف انجام می دهند. به عقیده من زمان مناسبی برای برگزاری نمایشگاه انتخاب و با هوشمندی این زمان انتخاب شد.  این روزها نزدیک به فصل بودجه ریزی هستیم و برای تأمین اعتبار و تأمین منابع کافی در حوزه عمرانی و ارائه تسهیلات می‌توانیم تصمیمات مناسبی بگیریم.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که داریم درحوزه ساخت مسکن جامعه هدف و معلولان است که کارهای خوبی شده‌است. از دهه  ۸۰ کار برای ساخت مسکن معلولان شروع شده‌ اما عدد و ارقام سه سال اخیر تفاوت زیادی دارد و نشان می‌دهد هدف‌گذاری به خوبی انجام گرفته است. در استان سمنان تعداد زیادی متقاضی داریم که منتظر هستند برای آن‌ها مسکن ساخته شود ولی یک سری مشکلات برمی‌گردد به کلان کشوری که باید  تأمین اعتبار شود و یکسری هم به خود شخص برمی‌گردد که  الزامات اولیه برای رسیدن به هدف را ندارد.  به اعتقاد من اگر معلولی آورده خودش را برای شروع ساخت یک مسکن ندارد باید به او کمک کنیم. اعتقاد دارم کسانی که به شکل مادرزادی و یا در رهگذر حوادث دچار معلولیت شدند مظلوم ترین و محبوب‌ترین بندگان خدا هستند. باید به آنها نگاه ویژه داشت ما در صحن علنی مجلس و تأمین منابع  و بودجه از سازمان بهزیستی حمایت می‌کنیم تا منابع مالی که نیاز اصلی است تصویب شود.

آگاهی بخشی خوب نمایشگاه بهزیستی به نمایندگان

 حسین محمد صالحی نماینده مردم اصفهان در خصوص حوادث جاده ای ،گفت: سالانه تعداد زیادی از مردم در تصادفات جاده‌ای کشته، مجروح و معلول می‌شوند که بسیار جای نگرانی است. با این‌که بیشتر مجروحان و معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار می گیرند اما متاسفانه از درآمدهایی که جاده‌ها و آزادراه‌های ما دارند ریالی به سازمان بهزیستی تعلق نمی‌گیرد. به اعتقاد من  باید از کمک‌های بین‌المللی که برای حوادث و بحران‌ها ارسال می‌شود سازمان بهزیستی بهره‌مند شود. همچنین  بخشی از درآمدها و بیمه ها و عوارض که توسط دستگاه‌ها اخذ می‌شوند باید در اختیار سازمان بهزیستی قرار گیرد چون بالاترین خدمت را سازمان بهزیستی به جامعه انجام می‌دهد.  معلولی که ناتوان است و در یک خانواده زندگی می‌کند باعث می شود حوصله و صبر و بردباری و توان اعضای خانواده  گرفته ‌شود. اما سازمان بهزیستی به یاری مددجویان می‌آید و به خانواده‌ها برای تحمل درد و رنج کمک می‌کند. به اعتقاد من نمایشگاه بسیار خوبی بود و بسیاری نواقص و کاستی هایی که من به‌عنوان یک نماینده باید بدانم و سعی کنم در بودجه به آن‌ها توجه کنم دیده شد. باید توجه ویژه‌ای به سازمان بهزیستی بشود و به اعتقاد من این نمایشگاه آگاهی لازم را به ما داد.

 عفت شریعتی نماینده مردم کرمان نیز خواستار تشکر و قدر دانی از همه تلاشگران عرصه بهزیستی شد و گفت:وقتی اسم بهزیستی مطرح می شود یعنی  به زیستی برای مردم.  یعنی بهزیستی شرایطی فراهم می‌کند که طبقات محروم و نیازمند و کسانی که لازم است به آن‌ها توجه شود زندگی خوبی داشته باشند. این نوع فعالیت بهزیستی برای همگان مشخص و قابل لمس است و این نقش مهمی است. برگزاری چنین نمایشگاهی نمایندگان را در منظر حقیقت بهزیستی قرار می‌دهد تا نمایندگان در شهر و دیار خودشان بتوانند درمورد بهزیستی به مردم اطلاعات داده و هم پشتیبان بهزیستی از جهات مختلف باشند.

کد خبر 99379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد