به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان هرمزگان ؛ افسانه پورمحمود، رئیس اداره اورژانس اجتماعی، پیشگیری از آسیبها و بازتوانی اعتیاد، در راستای گرامیداشت سالروز جهانی مبارزه با سوءمصرف مواد مخدر، بر اهمیت رویکرد پیشگیرانه و حمایتی در مقابله با این معضل اجتماعی تأکید کرد.
وی با اشاره به نامگذاری ۲۶ ژوئن (مصادف با ۵ تیرماه ۱۴۰۵) توسط سازمان ملل متحد به عنوان «روز جهانی مبارزه با سوءمصرف و قاچاق مواد مخدر»، اظهار داشت: این مناسبت فرصتی است تا دستاوردهای حوزه مبارزه با مواد مخدر بازنمایی شود و بار دیگر بر ضرورت پیشگیری، کاهش آسیب و حمایت همهجانبه از افراد آسیبدیده و خانوادههای آنان تأکید گردد.
پورمحمود افزود: «بهزیستی با اتخاذ رویکردی اجتماعی و مشارکتی، در کنار سایر دستگاهها و سازمانهای مردمنهاد، برنامههای متنوعی را برای آگاهیبخشی و ارتقای سلامت روان جامعه اجرا میکند.»
رئیس اداره اورژانس اجتماعی هرمزگان محور اصلی برنامههای سال جاری را «پیشگیری از اعتیاد و آموزش مهارتهای زندگی» دانست و تصریح کرد: «هدف ما این است که نوجوانان، جوانان و والدین بتوانند نشانههای خطر را شناسایی کرده و در برابر فشارهای همسالان و آسیبهای اجتماعی، مقاومتر شوند.»
وی همچنین به ارائه خدمات مشاورهای، روانشناختی و مددکاری برای افراد در معرض آسیب و خانوادههای آنها اشاره کرد.
پورمحمود در ادامه با تأکید بر نقش محوری خانواده در پیشگیری از گرایش به مواد مخدر، برنامههای این هفته را شامل : برگزاری نشستهای آموزشی مهارتآموزی برای کودکان و نوجوانان ، اجرای برنامههای آموزشی پیشگیری از اعتیاد با محوریت خانواده برای عموم مردم ، برگزاری کارگاههای تخصصی آموزش سفیران پیشگیری از اعتیاد ویژه امدادگران هلال احمر به عنوان پیشگامان ارتباط با مردم در شرایط بحران و ارائه مشاوره به متقاضیان و اطلاعرسانی گسترده عمومی برشمرد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با همکاری نهادهای مسئول و مشارکت فعال مردم، گامهای مؤثری در مسیر توانمندسازی افراد آسیبدیده برداشته شود تا زمینهساز جامعهای سالمتر و امنتر گردد.












نظر شما