به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ این دوره آموزشی با هدف ارتقای آگاهیهای روانشناختی، توانمندسازی جوانان در مواجهه با بحرانهای روحی و شناسایی عوامل خطرزای خودکشی، با همکاری اداره بهزیستی و خانه جوان بندر خمیر برگزار شد.
دکتر فریدون کریمنیا، مدرس این دوره، با اشاره به شیوع روزافزون اختلالات روانی در میان نسل جوان، گفت: شناخت نشانههای هشداردهنده، تقویت مهارتهای حل مسئله، مدیریت استرس و ایجاد شبکههای حمایت اجتماعی، از مهمترین ابزارهایی است که میتواند از بروز بحرانهای روانی و اقدام به خودکشی در جوانان پیشگیری کند
وی افزود: خانوادهها و نهادهای اجتماعی باید نقش فعالتری در حمایت عاطفی و روانی از جوانان ایفا کنند و فضاهای امنی برای گفتوگو درباره مشکلات روانی فراهم آورند.
شرکتکنندگان در این کارگاه، ضمن استقبال از محتوای آموزشی، بر ضرورت تداوم چنین برنامههایی در سطح شهرستان تأکید کردند.
در پایان، مقرر شد با همکاری بهزیستی و خانه جوان، دورههای تکمیلی و کارگاههای مهارتآموزی برای گروههای مختلف سنی در بندر خمیر برنامهریزی و اجرا شود.












نظر شما