تداوم مهر حسینی؛ دیدار مدیران هرمزگانی با فرشتگان مرکز توانبخشی معلولین ذهنی حبیب ابن مظاهر

در ایام سوگواری محرم، مدیران دفتر امور اجتماعی استانداری، بهزیستی و کمیته امداد هرمزگان از مرکز نگهداری معلولین ذهنی حبیب ابن مظاهر حضور یافته و از روند خدمات‌رسانی به توانخواهانی با معلولیت شدید ذهنی بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان هرمزگان ، همزمان با ایام سوگواری محرم‌الحرام، سپیده جوادی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری هرمزگان، به همراه سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی استان و باصره مدیرکل کمیته امداد امام خمینی( ره )، از بخش‌های مختلف مرکز نگهداری حبیب ابن مظاهر بازدید به عمل آوردند.

سامیه جهانشاهی، مدیرکل بهزیستی هرمزگان، در این بازدید با تشریح وضعیت جامعه هدف این مرکز، اظهار داشت: توانخواهانی که در این مجموعه اقامت دارند، دارای معلولیت ذهنی شدید و در وضعیت ایزوله هستند و توانایی انجام امور شخصی خود را ندارند؛ لذا نیازمند توجه و رسیدگی مؤثر و تمام‌وقت می‌باشند.

وی همچنین با اشاره به فشار روانی مضاعفی که بر دوش مراقبین و بهیاران این مرکز است، از تلاش‌های شبانه‌روزی کادر مدیریتی و کارکنان مجموعه قدردانی کرد.

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه به چالش‌های مالی مرکز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه اعتبارات و یارانه‌های سازمانی به تنهایی پاسخگوی نیازهای این عزیزان نیست، همواره نیازمند مساعدت خیرین و حمایت دستگاه‌های اجرایی هستیم.

جهانشاهی ضمن تشکر از همراهی مجموعه استانداری، بر لزوم اتخاذ نگاهی فراسازمانی، تخصصی و علمی تأکید کرد و تقویت زیرساخت‌های بهداشت و درمان و راه اندازی صندوق مسئولیت اجتماعی را راهکارهای کلیدی برای رفع مشکلات مرکز دانست.

در این نشست، وی از افزایش ۷۰ درصدی یارانه‌های مراکز نگهداری ، بر اساس اعلام رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد.

در پایان این بازدید، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری و مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان، ضمن اعلام همراهی، قول حمایت‌های ویژه و به‌کارگیری ظرفیت‌های استانی را برای ارتقای کیفیت خدمات در این مرکز دادند.

در این بازدید، مهدی محمدی معاون امور توانبخشی بهزیستی هرمزگان و قاسم جلالی مدیر حراست بهزیستی استان ،مدیرکل بهزیستی استان را همراهی می کردند.

کد خبر 189687

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد