در رسانه| تدوین نقشه توزیع و پراکنش سالمندان استان اصفهان/ابلاغ برنامه محیط دوستدار سالمند به ۱۱۰ شهرداری

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان گفت: نقشه آمار و پراکنش سالمندان با همکاری فرمانداری‌ها و بهزیستی استان درحال انجام است و دستورالعمل برنامه محیط دوستدار سالمند به ۱۱۰ شهرداری کل استان ابلاغ شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان به نقل از ایراسین، مسعود مهدویانفر صبح امروز پنجشنبه _سوم آذرماه_ در نشست تخصصی محیط دوستدار سالمند، اظهار کرد: اظهار کرد: در آستانه یک سالگی دیدار استاندار اصفهان با دکتر ساتیا نماینده صندوق ملل متحد در ایران هستیم، در این دیدار تاکید استاندار اصفهان بر این بود که سیاست‌های کلی استان را در جهت حفظ ارزش سالمندان تنظیم کنیم و این موارد در قالب دستورالعمل‌های شورای سالمندان درحال تنظیم است.

اهمیت همراهی سازمان‌های مردم نهاد در برنامه محیط دوستدار سالمند

وی افزود: در حمایت از افراد بالای ۶۰ سال یکی از موارد مهم توزیع نقشه پراکنش یا توزیع سالمندان است که این نقشه، برنامه‌ریزی در حوزه سالمندان را با جزئیات وضعیت سالمندی در شهرستان‌ها مشخص می‌کند تا بتوانیم عملکرد بهتری برای سالمندان داشته باشیم که اجرای این نقشه آمار و پراکنش با همکاری فرمانداری‌ها و بهزیستی استان درحال انجام است و دستورالعمل برنامه محیط دوستدار سالمند به ۱۱۰ شهرداری کل استان ابلاغ شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان با بیان اینکه در شهر اصفهان و در تمام شهرهای استان موضوع شهر دوستدار سالمند مطرح است تا محیط دوستدار سالمند را توسعه دهیم. در این زمینه فعالیت خیریه‌ها و نهادهای مدنی بسیار مهم است و باید سازمان‌های مردم نهاد را برای توجه بیشتر به موضوع سالمندی همراه داشت چرا که تنها اقدامات دولتی در این زمینه موثر نیست و باید در تمام سازمان‌های مردم نهاد در محلات این امر دنبال شود.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم نیازسنجی سالمندان را انجام داده است که نتایج این تحقیقات مطرح شد و امیدواریم وزارت کشور، صندوق جمعیت سازمان ملل و بهزیستی بتوانند همکاری‌های بین بخشی را توسعه دهند تا دیدگاه مشترک برای حمایت و ارائه خدمات به سالمندان ارائه دهیم.

ایجاد زیست بهتر برای شهروندان ارشد شهر افتخارآمیز است

در ادامه این نشست مجتبی شاهمرادی معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، اظهار کرد: جهان شهری مانند اصفهان می‌تواند در حوزه ارتباط بین‌الملل نقش مهمی داشته باشد که شبکه شهرهای دوستدار سالمند یکی از آنهاست و بخشی از هویت این شهر توسط سالمندان ایجاد شده است و اینکه اصفهان بتواند برای زیست بهتر شهروندان ارشد شهر خدمتی داشته باشد، افتخارآمیز است.

وی افزود: در این دوره مدیریت شهری شعار «اصفهان من شهر زندگی» بیانگر این است که همه شهروندان باید زیست بهتری در این شهر داشته باشند و باید بتوانیم برای تمام اقشار زندگی بهتری داشته باشیم چراکه در سال‌های آینده با سونامی سالمندی روبه‌رو هستیم و باید شهر را برای این موقعیت آماده کنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: اصفهان در کل کشور در حوزه شهرهای دوستدار سالمند پیشتاز است و گزارشی از این موضوع در اختیار شهرداران دیگر قرار گرفته است و امیدواریم اصفهان در این زمینه کمک کند فضای کشور به سمت توجه به موضوع سالمندی سالم و رفع موانع آن برود.

وی با بیان اینکه صرفا کالبد شهر نباید برای زیست سالمندان آماده شود، افزود: در مورد ایجاد مباحث نرم‌افزاری هم در یک سال قبل اقدامات خوبی انجام شده است در طرح منزلت یارانه‌های خوبی در استفاده از حمل‌ونقل و فضاهای تفریحی شهر داشتیم و امیدواریم سایر دستگاه‌ها هم به این امر بپیوندند تا آرامش خاطر سالمندان مهیا شود.

شاهمرادی ادامه داد: بخشی از زنان سالمند سرپرست خانوار هستند که نیاز به حمایت بیشتری دارند و باید در دل محلات هم برنامه‌های مختلفی داشت هیچ کدام از این برنامه‌ها تداوم نخواهد داشت مگر اینکه سازمان‌های مردم نهاد بتوانند در این راه ما را یاری کنند.

کد خبر 68644

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد