ساخت ۱۲ هزار مسکن برای مددجویان بهزیستی خراسان رضوی

۱۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکن در دهه‌ی ۱۳۹۰ تا امروز توسط بهزیستی خراسان رضوی، شرکای اجتماعی، خیرین، و مشارکت خانواده‌ها ساخته شده و تحویل مددجویان نیازمند گردیده است.

به گفته‌ی معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و نظارت بر مؤسسات غیر دولتی بهزیستی خراسان رضوی ۱۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکن در دهه‌ی ۱۳۹۰ تا امروز توسط بهزیستی خراسان رضوی، شرکای اجتماعی، خیرین، و مشارکت خانواده‌ها ساخته شده و تحویل مددجویان نیازمند گردیده است.

حمیده محدث این آمار را در جلسه کمیته راهبری مسکن که به مناسبت روز جهانی اسکان معلولین و سالمندان در بهزیستی خراسان رضوی تشکیل شده بود اعلام کرد.

وی ادامه داد: از سال ۹۵ به بعد برای تسریع در ساخت مسکن مددجویی، تفاهم‌نامه‌هایی با نهادهای حاکمیتی، دستگاه‌های اجرایی و خیرین منعقد گردید و حاصل این تفاهم‌نامه‌ها ساخت و تحویل هزاران واحد مسکونی برای مددجویان عزیزمان بود که محقق شد.

وی گفت: در سال ۹۹ در مجموع هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی به جامعه هدف تحویل شده که از این تعداد ۱۰۶ واحد به خانواده‌های دو معلول و بیشتر شهری و همچنین ۷۰ واحد به خانواده‌های دو معلول و بیشتر روستایی واگذار شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۹۲۴ واحد به خانواده‌های عادی نیازمند در مجموعه مددجویان بهزیستی واگذار گردیده است.

ساخت ۱۲ هزار مسکن برای مددجویان بهزیستی خراسان رضوی

وی خاطر نشان کرد: همچنین ۴ هزار و ۲۰۰ میلیون تومان ودیعه مسکن از محل صندوق امداد ولایت به خانواده‌هایی که مستأجر بودند پرداخت گردیده است.

به گفته‌ی معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی در همین سال اطلاعات مربوط به ۲ هزار و ۴۹۲ خانوار و نیاز آنها به مبلغ ۴۳ هزار میلیون تومان جهت دریافت ودیعه مسکن احصا و به وزارت راه و شهرسازی اعلام گردیده است.

محدث در ادامه گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۰۰ واحد مسکن به متقاضیان واگذار گردیده و سهمیه ایتام به میزان ۱۱۰ واحد صد در صد جذب شده است.

وی خاطر نشان کرد: تا کنون ۱۷ قطعه برای ساخت مسکن مددجویان فاقد مسکن و فاقد زمین از وزارت راه و شهرسازی زمین دریافت شده و تلاش برای دریافت ۲۲ قطعه دیگر نیز ادامه دارد.

وی از تحویل ۵۱ واحد به مددجویان سادات بهزیستی از مجموعه سادات آستان قدس رضوی در شش ماه گذشته یاد کرد و گفت: برای این واحدها در مجموع ۵ هزار میلیون تومان اعتبار صرف شده است.

وی همچنین گفت: امسال ۳۶ واحد به خانواده‌های دو معلوله و بیشتر نیز تحویل گردیده که برای آنها بیش از ۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی تأکید کرد: خرید زمین برای ۱۳ نفر از ایتام با هزینه‌ای حدود ۳۰۰ میلیون تومان با مشارکت خیرین نیز از دیگر فعالیت‌های این معاونت در سال جاری بوده است.

کد خبر 44864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد