ساخت ۱۱۰ واحد مسکونی برای فرزندان بی‌سرپرست تحت پوشش بهزیستی

بهزیستی خراسان رضوی، امسال ۱۱۰ واحد مسکونی برای فرزندان بی‌سرپرست تحت پوشش خود احداث می‌کند.

به گفته‌ی معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و هماهنگی مؤسسات غیر دولتی بهزیستی خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت: کار خرید زمین، آماده‌سازی مقدمات ساختمان، پی کنی و اجرای فوندانسیون این واحدها در برخی شهرستان‌ها آغاز شده و در سایر شهرستان‌ها نیز به تناسب سهمیه‌ای که دارند اقدامات اجرایی در حال انجام است.

حمیده محدث در حاشیه‌ی کارگاه آموزشی کارشناسان مسکن و مدیران بهزیستی شهرستان‌های استان گفت: از آنجا که برخی ابهامات و مشکلات مالی در ساخت مسکن ایتام وجود داشت کارشناسان مسکن و رؤسای بهزیستی شهرستان‌ها دعوت شدند تا این مشکلات برطرف شده و در زمینه مسکن ایتام، به پروژه‌ها سرعت بخشیده شود.

وی با بیان اینکه امسال ۱۱۰ واحد مسکن ایتام برای بهزیستی استان تعیین سهمیه شده گفت: این سهمیه ۱۰۰ درصد جذب شده و قرار است این تعداد واحد مسکونی تا پایان سال ساخته و تحویل مددجویان گردد.

وی یادآور شد: فرزندان بی‌سرپرست در بخش‌های مختلف تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند و واجدان شرایط برای اختصاص و جذب سهمیه مسکن، قبلا شناسایی شده و در مسیر جلب مشارکت و انجام اقدامات قانونی برای دریافت مسکن قرار گرفته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه ساخت این واحدها باید با سرعت مناسبی همراه باشد گفت: باید حتی‌االامکان تا پایان سال این واحدها تعیین تکلیف شوند که مشمول مرور زمان و افزایش هزینه‌ها نگردند که مجبور باشیم در سال آینده، منابع جدیدی به آنها تزریق کنیم.

ساخت ۱۱۰ واحد مسکونی برای فرزندان بی‌سرپرست تحت پوشش بهزیستی

محدث گفت: قرار است بهزیستی ۱۰۰ میلیون تومان به هر واحد کمک بلاعوض داشته باشد و بنیاد مسکن نیز به ازای هر واحد ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض اعطا کند.

وی خاطر نشان کرد: مابقی هزینه‌های این واحد از محل مشارکت خیرین یا آورده‌ی مددجو تأمین می‌گردد.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی گفت: در واحدها یا شهرستان‌هایی که ایتام متقاضی مسکن، امکان تأمین آورده یا جلب مشارکت ندارند باید متراژ پایین‌تری برای واحد در نظر بگیرد که امکان تأمین منابع و ساخت مسکن میسر باشد.

وی با بیان اینکه ایتام مورد توجه خیرین و جامعه‌ هستند گفت: خوشبختانه بهزیستی شهرستان‌ها با کمک نیکوکاران و سایر منابع شهرستان، زمینه‌های بسیار خوبی را آماده کرده‌اند که نوید بسیار مثبتی برای انجام این کار انسانی دارند و افق ساخت خانه برای ایتام، بسیار روشن است.

وی تأکید کرد: تا کنون برای ۱۳ نفر از ایتام با هزینه‌ای حدود ۳۰۰ میلیون تومان با مشارکت خیرین زمین خریداری شده و در بخش هزینه‌های ساختمانی و از محل مشارکت‌های مردمی تا امروز نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان توسط بهزیستی پرداخت شده که این مشارکت از استان تأمین و پرداخت گردیده است.

وی در پایان یادآور شد: تفاهم‌نامه ساخت مسکن ایتام با همکاری سازمان برنامه و بودجه، صندوق توسعه ملی، بهزیستی، ‌کمیته امداد و بنیاد مسکن اجرایی شده است.

کد خبر 44876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد