رباط کریم| اختتامیه طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان در نصیرشهر  

به منظور ارتقای سلامت اجتماعی اختتامیه طرح مشارکتهای اجتماعی نوجوانان با حضور امام جمعه، شهردار و اعضای شورای شهرنصیر شهر و مسئول توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی شهرستان رباط کریم در سالن فرهنگسرای بهشت نصیرشهر برگزار گردید.  

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رباط کریم؛ با نظارت معاونت توسعه و پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی رباط کریم و مدیریت مرکز مثبت زندگی ۸۵۶ جلسه اختتامیه طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران(مانا) در سالن فرهنگسرای بهشت نصیرشهر با حضور امام جمعه،  شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر نصیر شهر، مسئول توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی رباط کریم و کارشناس امور اجتماعی برگزار شد.

در این همایش که در سالن فرهنگسرای بهشت نصیر شهر برگزار شد به علت شرایط کرونایی مهمانان محدود بوده و تمام پروتکل های بهداشتی  به درستی رعایت شد؛ امام جمعه نصیر شهر با تسلیت سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) گفت : پیشوای دوم شیعیان با حسن خلق و صبر و بردباری توانست اهداف عالیه سیره نبوی را در جامعه جاری و زمینه های قیام کربلا را فراهم سازد.

حجت الاسلام خدایی با بیان اینکه نوجوانی مهمترین مرحله تکامل اجتماعی افراد جامعه است، گفت؛  بیشترین تهدید و ناهنجاری ها  در این دوره از زندگی است و باید در این دوران مراقب رفتارها و برخوردهای خانواده با نوجوانان باشیم.  

وی در ادامه افزود: محدودیت های ایجاد شده در زندگی شهری و امروزی باعث کاهش اطلاعات نوجوانان در مورد برخی از رفتارهای ناهنجار اجتماعی می شود و این نقطه آسیب زایی آنها را فراهم می کند و باید با آموزش و ارائه راهکار فعالیت های اجتماعی نوجوانان را بازتر کرد.


مسئول توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی رباط کریم تصریح کرد: طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا) به‌منظور ارتقاء مهارت‌ها و ظرفیت‌های کار گروهی و مشارکتی نوجوانان و همچنین تقویت ارتباطات سالم میان آن‌ها برگزار می‌شود.

بهلول محمدی افزود: در این طرح مشارکت‌جویی به‌عنوان کلید پیشگیری در نظر گرفته‌ شده است چراکه مشارکت‌جویی موجب ارتقاء سطح سرمایه اجتماعی شده و درنهایت به‌عنوان عامل محافظ و پیشگیرانه از بروز آسیب‌های اجتماعی عمل می‌کند.

مسئول توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی رباط کریم با اشاره به شرکت کردن نوجوانان و اولیا محترم در تمامی جلسات در شرایط حاد کرونایی افزود: حضور و مشارکت در تمامی برنامه ها و فعالیت ها و شرکت در کار تیمی و گروهی که بدون همراهی و همفکری و همکاری شرکت کنندگان و اولیا آنان به نتیجه نمی رسید قابل تقدیر و قطعاً رضایت والدین با توجه به شرایط کنونی جهت همکاری بسیار کمک کننده بود.  

مدیر مرکز مثبت زندگی ۸۵۶ بهزیستی رباط کریم در ادامه این همایش مهمترین رویکرد این طرح را توجه به مقطع سنی نوجوانان و استفاده از ظرفیت های بزرگ این سنین در مشارکت و برنامه ریزی برای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه دانست و با اشاره به علاقه وافر نوجوانان و خانواده هایشان نسبت به این طرح و اجرای آن، افزود: در این طرح نوجوانان۱۵تا ۱۸ساله که در طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران(مانا) به مدت ۱۳جلسه برگزار گردید همراه خانواده ها نیز دعوت بودند.  

فرشته برزگر با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح مشارکت اجتماعی بیشتر نوجوانان در مقابله با آسیب های اجتماعی و طرح راهکارهای مناسب برای حل معضلات است، اظهار داشت: مهارت آموزی در زمینه فعالیت های اجتماعی نوجوانان می تواند زمینه آموزش قوی برای کاهش و مصون سازی افراد جامعه در مقابل آسیب های اجتماعی باشد.

برزگر در ادامه افزود: از نکات مثبت و کم نمونه در سطح شهرستان استفاده از معلولین و علاقه آنها در این جلسات بود.

گفتنی است؛ در پایان این اختتامیه به رسم یادبود با لوح سپاس از نوجوانان شرکت کننده در این طرح تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 43280

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد