کارگاه «ارتباط مؤثر» در قروه برگزار شد

چهارمین نشست آموزشی مهارت‌های زندگی با محوریت «ارتباط مؤثر» با هدف ارتقای سلامت روان، تقویت مهارت‌های ارتباطی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در شهرستان قروه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی کردستان، این کارگاه آموزشی با همکاری انجمن همیاران سلامت اجتماعی «آونگ اندیشه» و ویژه اعضای باشگاه یوگا نیلوفر آبی برگزار شد و مجید زارعی، سرپرست اورژانس اجتماعی شهرستان قروه، تدریس آن را بر عهده داشت.

زارعی در این نشست با تأکید بر نقش مهارت‌های ارتباطی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: بسیاری از اختلافات خانوادگی و اجتماعی ناشی از ضعف در برقراری ارتباط مؤثر است و آموزش مهارت‌هایی مانند گوش دادن فعال، ابراز وجود صحیح و بیان مناسب احساسات، می‌تواند از بروز بسیاری از تنش‌ها پیشگیری کند.

وی افزود: یادگیری مهارت‌های زندگی در کنار فعالیت‌های ورزشی و برنامه‌هایی مانند یوگا، به تقویت سلامت روان، افزایش تاب‌آوری و بهبود کیفیت روابط اجتماعی افراد کمک می‌کند.

سرپرست اورژانس اجتماعی شهرستان قروه، باشگاه‌های ورزشی را ظرفیتی مناسب برای آموزش‌های پیشگیرانه دانست و اظهار کرد: گسترش این آموزش‌ها در میان گروه‌های مختلف جامعه، نقش مؤثری در ارتقای فرهنگ گفت‌وگو، کاهش تعارضات و افزایش سلامت اجتماعی خواهد داشت.

در این کارگاه، شرکت‌کنندگان ضمن آشنایی با اصول ارتباط مؤثر، با انجام تمرین‌های عملی و مشارکت در بحث‌های گروهی، راهکارهای علمی مدیریت چالش‌های ارتباطی را فرا گرفتند.

گفتنی است سلسله کارگاه‌های مهارت‌های زندگی با همکاری انجمن همیاران سلامت اجتماعی «آونگ اندیشه» و حمایت اداره بهزیستی شهرستان قروه در حال برگزاری است و با توجه به استقبال شهروندان، در محلات و مراکز مختلف این شهرستان ادامه خواهد یافت.

کد خبر 190059

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد