🔸خرم آباد [] بیش از صد هزار کودڪ ۳ تا ۶ سال تحت معاینات آمبلیوپی قرار گرفتند 

معاون پیشگیری توسعه بهزیستی استان گفت، در سال گذشته بیش از صد هزار کودڪ ۳ تا ۶ سال در استان لرستان مورد معاینات غربالگری اختلالات بینایی قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی بهزیستی لرستان ذبیح اله نادمی معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان، با بیان اینکه بسیاری از کودکان که دچار معلولیت از ناحیه چشم می شوند را می توان با یڪ غربالگری ساده در سنین اولیه زندگی نجات داد، گفت: بهترین زمان برای غربالگری و معاینات آمبلیوپی سنین بین سه تا شش سال است و خانواده ها باید دقت داشته باشند که این طرح جهت جلوگیری از عیوب انڪساری چشم و آسیب های بینایی است که می توانند برای این منظور  به پایگاههای غربالگری بینایی در سراسر استان مراجعه کنند.

نادمی گفت:  کودکان ممکن است به خاطر پیشرفت این اختلال که بسیار هم شایع است دچار معلولیت بینایی شوند.

وی گفت این طرح (پیشگیری از تنبلی چشم) هر ساله از اول اردیبهشت ماه آغاز می شود و معمولا تا پایان سال ادامه دارد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان گفت: در سال گذشته برش کشوری که برای ما تعیین ڪرده بودند ۹۸۵۰۲ نفر بود که ما با تلاش همکاران در استان و شهرستانها به عدد ۱۰۰۵۲۵ نفر دست یافتیم و از این تعداد ۳۰۱۵ نفر به اپتومتریست ارجاع داده شد و از میان این تعداد ۱۷۸۰ مورد اختلال بینایی شناسایی و جهت پیگیری و تکمیل مراحل درمانی به پزشڪ متخصص ارجاع داده شدند.

نادمی تصریح کرد اگر کودکان نیاز به عینڪ داشته باشند کمک هزینه خرید عینک در اختیار آنها قرار خواهد گرفت و در هزینه های درمان مساعدت های لازم در نظر گرفته خواهد شد.

کد خبر 108309

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد