در رسانه| لزوم هم افزایی بین دستگاه‌ها برای ارائه خدمات مطلوب‌ تر در حوزه کودکان

مدیرکل دفتر مراقبت و توانمندسازی کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور هدف از بازدیدهای هیات پایش ارزیابی مرجع ملی حقوق کودک را هم افزایی بین دستگاه‌ها برای ارائه خدمات مطلوب تر در حوزه کودکان دانست.

آساخبر: سعید بابایی در بازدید از مراکز اجتماعی بهزیستی استان، در خصوص اهداف تشکیل و فعالیت هیات مرجع ملی حقوق کودک گفت: کمیته‌ای برای بررسی وضعیت مراکزی که با کودکان سر و کار دارند، ذیل اداره کل مرجع ملی حقوق کودک وزارت دادگستری راه اندازی شده است که یکی از دستور کارهای آن ارائه روند نظارتی بر مراکز نگهداری کودکان در سراسر کشور است.

وی افزود: برای تعیین ضوابط و پروتکل‌های مشترک و همچنین بازدیدهای مشترک، نمایندگان دستگاه‌هایی که در حوزه کودک فعالیت می‌نمایند، شامل: وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی و وزارت دادگستری و دستگاه قضایی که اقدام به برگزاری بازدیدهای دوره‌ای می‌کنند، که در نخستین سفر از مراکز مزبور ذیل این دستگاه‌ها، به استان آذربایجان شرقی سفر کردند.  

بابایی ادامه داد: در این سفر با حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها از شیرخوارگاه تبریز، مرکز اورژانس اجتماعی و خانه شبانه روزی فرزندان رحمت بازدید شد و مشکلات روند کار توسط مسئولان کشوری و استانی سازمان بهزیستی با بازدیدکنندگان در میان گذاشته شد. 

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف این بازدیدها، ایجاد هم افزایی بین دستگاه‌ها برای ارائه خدمات مطلوب تر در حوزه کودکان است.

فرگل صحاف مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی نیز در این بازدیدها گزارشی جامع از آمار و فعالیت‌های خانه‌ها و مراکز نگهداری، خدماتی و نقاط قوت و چالش‌های ذیربط ارائه داد.

کد خبر 95192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد