۲۰۰ نفر تحت پوشش طرح پازک بهزیستی قزوین هستند

معاون پیشگیری بهزیستی قزوین با اشاره به اجرای طرح پازک (پیشگیری از اعتیاد در زنان، کودکان و نوجوانان) در چهار شهر این استان، گفت: ۲۰۰ نفر به منظور کاهش معضلات و اثرات منفی اعتیاد تحت پوشش این طرح هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین زهرا غلامرضایی افزود: طرح پازک یا همان پیشگیری از اعتیاد در زنان، کودکان و نوجوانان از اردیبهشت ماه ۹۷ در برخی از استان‌های کشور آغاز شده و پنج شهر استان قزوین نیز از سال گذشته میزبان این طرح بود.

وی اظهار کرد: امسال متاسفانه به دلیل نبودن مربیان آموزش دیده این طرح تنها در چهار محله از شهرهای قزوین، البرز، آبیک و تاکستان به منظور پیشگیری از مصرف موادمخدر در بین زنان و کودکانی که در خانواده خود دارای یک فرد معتاد هستند، اجرایی شده است.

غلامرضایی، زنان و کودکان را دو گروه آسیب پذیر دانست که بیش از سایرین در معرض انواع خطرات و آسیب های اجتماعی قرار می گیرند و افزود: به همین منظور تمرکز کار ما در راستای اجرای طرح پازک نیز بر روی همین ۲ گروه آسیب زا قرار گرفته است.

به گفته این مسئول، دوره آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای زنان و کودکان در محلات حاشیه نشین، به ویژه برای زنان دارای همسر معتاد به مدت ۶ هفته (هر جلسه یک ساعت) با حضور مربیان آموزش دیده برگزار می‌شود.

وی، راهبرد اصلی این طرح را حفاظت از خانواده در برابر اعتیاد عنوان کرد و افزود: توانمندسازی زنان و ارتقای سطح آگاهی و نیز تبادل تجربیات و نظرات شرکت‌ کنندگان از مهمترین نقاط قوت این برنامه به شمار می رود.

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین یادآور شد: بدون شک اجرای طرح هایی مانند پازک به پیشگیری از آسیب های اجتماعی منجر می شوند و نقش مهمی هم در حفظ سلامت افراد جامعه دارد.

کد خبر 92740

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد