جذب ۴۱۹ میلیاردی مشارکت‌ مردمی در قزوین

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین گفت: سال گذشته بیش از ۴۱۹ میلیارد ریال مشارکت‌ مردمی در استان قزوین جذب شد که از این مبلغ بیش از ۱۶۵ میلیارد ریال به صورت نقدی، ۲۴۴ میلیارد ریال به شکل غیرنقدی و بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال هم در قالب ارائه خدمات بود.

غفار رمضانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به اقدامات بهزیستی در بحث اشتغال اظهار کرد: تعهد اشتغال بهزیستی استان قزوین در سال گذشته یک هزار و ۹۲ شغل بود که خوشبختانه به صورت صددرصد محقق شد.

وی در خصوص تسهیلات اشتغال پرداخت شده بیان کرد: اعتبار تخصیص یافته در بحث تسهیلات خوداشتغالی از محل جزء چهار بند ب تبصره ۱۸، ۵۷۶ میلیارد ریال بود که در این راستا ۴۹۷ مددجو به بانک‌های عامل معرفی شدند که تا پایان سال ۳۸۵ نفر موفق به دریافت وام شدند که مجموع تسهیلات پرداخت شده ۵۳۰ میلیارد ریال بود.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: اعتبارات تخصیصی استان هم در بحث اشتغال از محل جزء سه بند ب تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۲،  یک هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال بود که در این بخش هم ۶۷۱ نفر به بانک‌های عامل معرفی شده و ۳۹۶ نفر موفق به دریافت وام به مبلغ ۶۰۴ میلیارد ریال شدند.

وی خاطرنشان کرد: البته این جزء از آذرماه ابلاغ شده و پرداخت تسهیلات همچنان ادامه دارد ضمن اینکه اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ ابلاغی سال گذشته، ۱۲۹ میلیارد ریال بود که در این بخش هم ۲۷ نفر جهت دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده و ۱۸ نفر در مجموع ۲۵ میلیارد ریال وام اشتغال دریافت کردند.

فعالیت ۲۹۰ مرکز غیردولتی در سطح استان قزوین

این مسئول در ادامه عنوان کرد: سال گذشته میزان اعتبار تخصیص یافته در بحث بیمه سهم خویش فرمایی و کارفرمایی معلولان بیش از ۱۱۶ میلیارد بود که ۲۵۸ نفر از آن استفاده کردند.

وی عنوان کرد: اعتبار تخصیص یافته در بخش بیمه سهم خویش فرمایی نیازمندان هم بالغ بر یک میلیارد و ۷۱۴ میلیون ریال بود که ۳۵ بانوی سرپرست خانوار در سطح استان از آن بهره‌مند شدند.

رمضانی خاطرنشان کرد: میزان اعتبار تخصیص یافته در بحث یارانه جبران ارتقا کارایی معلولان هم در سال گذشته بیش از ۲۰ میلیارد ریال بود که در این حوزه هم ۷۳ نفر برخوردار شدند.

وی با اشاره به تعداد مراکز غیردولتی فعال در استان گفت: هم اکنون در مجموع ۲۹۰ مرکز غیردولتی زیرنظر بهزیستی استان فعالیت دارند که از این تعداد ۵۱ مرکز توانبخشی، ۷۸ مرکز پیشگیری، ۱۷ مجتمع، ۵۱ مرکز مثبت زندگی و ۵۹ موسسه غیردولتی است.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین در خصوص فعالیت‌های انجام شده در بحث مشارکت‌های مردمی عنوان کرد: سال گذشته بیش از ۴۱۹ میلیارد ریال مشارکت‌ مردمی در استان قزوین جذب شد که از این مبلغ بیش از ۱۶۵ میلیارد ریال به صورت نقدی، ۲۴۴ میلیارد ریال به شکل غیرنقدی و بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال هم در قالب ارائه خدمات بود.
کد خبر 105796

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد