در رسانه | لیست انتظار برای گرفتن مستمری در بهزیستی خراسان جنوبی صفر شد

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از صفر شدن لیست انتظار برای مستمری بگیر شدن بهزیستی استان خبر داد و گفت: افرادی که بیش از شش سال در انتظار دریافت مستمری بودند، همه آنها سال گذشته از حمایت بهزیستی در این زمینه برخوردار شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حسن شرفی در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی اظهار داشت: افرادی که بیش از شش سال در انتظار دریافت مستمری بودند، همه آنها سال گذشته از حمایت بهزیستی در این زمینه برخوردار شدند.

وی با اشاره به اینکه از این به بعد در فرصت زمانی کوتاهی افراد مورد نظر از چرخه حمایت بهزیستی بهره‌مند می‌شوند گفت: ۳۰۱ مرکز و انجمن در استان داریم که از این تعداد ۱۹۹ مورد مرکز و ۱۰۲ موسسه و انجمن است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی یادآور شد: ۲۳ مرکز شبانه روزی در استان وجود داد و در حوزه پیشگیری در رتبه دوم کشور قرار داریم و از ۲۸ مرکز درمانی  در استان شش هزار و ۷۳۱ نفر خدمات دریافت کرده‌اند.

شرفی با بیان اینکه در هفته بهزیستی مرکز مدیریت مورد بهزیستی افتتاح می‌شود تصریح کرد: با استفاده از این مرکز اقدامات لازم برای توانمندسازی خروجی کمپ‌های ترک اعتیاد انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: پیشگیری از معلولیت‌ها جزو اولویت‌های ما است که در این راستا غربالگری شنوایی از بدو تولد نوزادان و غربالگری بینایی کودکان سه تا شش سال انجام می‌شود و تا سقف ۱۵ میلیون تومان برای انجام آزمایش‌های ژنتیک افرار مورد نظر حمایت می‌شوند.

به گفته وی غربالگری شنوایی ۱۰۰ درصد و غربالگری بینایی ۹۵ درصد در خراسان جنوبی انجام شده و افراد دارای مشکل بینایی برای عمل جراحی معرفی می‌شوند و سال گذشته برای خرید دستگاه شنوایی ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۴ کودک کم شنوا شناسایی شد و کاشت حلزون برای ۲۸ نفر انجام شد. همچنین  ۵۲۲ کودک دارای مشکل بینایی شناسایی شدند که برای ۱۸۸ نفر آنها عینک تجویز شد.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ هزار معلول در استان از بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند و در دو مرکز اعصاب و روان بیرجند و قاین ۱۹۱ نفر نگهداری می‌شوند.

شرفی تصریح کرد:  خراسان جنوبی رتبه ۱۱ سالمندی کشور را دارد و در هفت مرکز نگهداری سالمندان خراسان جنوبی ۱۵۷ نفر نگهداری می‌شوند.

وی با بیان اینکه در این مراکز افراد مجهول الهویه و سالمندانی که کسی را ندارند نگهداری می‌شوند، اظهار داشت: در بخش خدمات خاص مستمری از پوشش ۱۳ هزار و ۴۰۹ نفر در سال گذشته به پوشش ۱۴ هزار و ۱۸۹  نفر رسیده‌ایم.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: بیمه سلامت ۷۰ درصد هزینه درمان معلولان را پرداخت می‌کند که ۱۷۶ نفر در استان تاکنون از آن بهره‌مند شده‌اند.

لینک خبر: https://tn.ai/۲۹۲۵۱۱۱

کد خبر 86776

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد