۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۳
برگزاری دوره آموزشی حجاب و عفاف

در راستای اجرای مصوبات کارگروه حجاب و عفاف اداره کل بهزیستی استان و به همت دبیرخانه عفاف و حجاب و امر به معروف، ذیل شورای فرهنگی اداره کل، با پیگیری پایگاه مقاومت بسیج اداره کل، جلسه آموزشی حجاب و عفاف ویژه کارکنان بهزیستی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان جنوبی، دوره آموزشی «نقش حجاب در حفظ حریم خانواده» با حضور مدیرکل، تعدادی از معاونین و رؤسای ستادی، جمعی از همکاران ستاد، مجتمع الزهرا و بهزیستی بیرجند به صورت حضوری در سالن کنفرانس اداره کل بهزیستی استان و همکاران ادارات و جمعی از مسئولان مراکز تحت نظارت بهزیستی شهرستان ها به صورت ارتباط ویدئو کنفرانس به مدت ۲ ساعت برگزار گردید.
️در این جلسه، دکتر جعفری استاد دانشگاه، فعال حوزه فرهنگی و دبیرخانه امر به معروف استان در خصوص تاریخچه حجاب در ایران باستان و جهان، مطالبی را عنوان نمود. وی ضمن بیان سخنانی از بزرگان، اندیشمندان و صاحب نظران بین المللی در حیطه ی لزوم رعایت عفت و پوشش مورد عرف و پذیرش جوامع با ذکر آیات و روایاتی در این خصوص اهمیت آن را در جامعه از منظر قرآن و روایات بیان نمود.
️وی در ادامه ضمن جمع بندی موارد تاریخچه پوشش در اسلام و ایران باستان از طرح دشمنان و آندلوسی سازی کشورهای اسلامی خصوصا ایران اسلامی به عنوان مهد تشیع جهان که آغاز آن با کشف حجاب رضاخانی و در ادامه پس از انقلاب اسلامی با طرح و برنامه ریزی بلند مدت دشمنان برای گرفتن عفت و غیرت از زنان و مردان این سرزمین برای رسیدن به اهدافشان در راستای کمرنگ کردن عقاید جوانان و عادی کردن پوشش غیر متعارف در جامعه صحبت نمود.
️دکتر جعفری در پایان ضمن بیان بندهایی از ابلاغیه عفاف و حجاب بر لزوم رعایت این ابلاغیه همچون سایر قوانین اداری و سازمانی تاکید کرد.

کد خبر 106871

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد