در رسانه | ۳۴۵ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی خراسان جنوبی در حال ساخت است

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی، موسسات غیر دولتی و توانمندسازی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایرنا گفت: ۳۴۵ واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و روستاهای استان برای جامعه هدف پیگیری شده و در حال ساخت است که ۱۹ واحد همزمان با هفته بهزیستی افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد خسروی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: همچنین ۵۷ واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای ۲ معلول و بیشتر از سال گذشته با کمک بنیاد مستضعفان در حال ساخت است که این تعداد با موافقت سازمان بهزیستی کشور ۱.۵ برابر افزایش یافت.

وی عنوان کرد: سال گذشته مبلغ کمک بلاعوض سازمان بهزیستی برای تامین مسکن جامعه هدف از ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی، موسسات غیر دولتی و توانمندسازی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: همچنین کمک بلاعوض دولتی برای تامین مسکن خانوارهای دارای حداقل ۲ عضو معلول و بالاتر شهری ۲۰۰ میلیون تومان و روستایی ۱۵۰ میلیون تومان است.

وی گفت: مبلغ ۲۱ میلیارد تومان کمک بلاعوض سازمان بهزیستی برای تامین، تعمیر و اجاره‌بهای مسکن جامعه هدف بهزیستی استان در سال ۱۴۰۱ به جامعه هدف تحت پوشش پرداخت شد و سه ماه نخست امسال هم مبلغ ۲ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای ساخت منازل به افراد واجد شرایط تحت حمایت پرداخت شده است.

خسروی از اختصاص ۷۲۹ قطعه زمین ویلایی (خانه حیاط دار) به مددجویان بهزیستی خراسان جنوبی خبر داد و گفت: تاکنون ثبت نام ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از مددجویان در سامانه انجام شده است.

وی اظهار داشت: سال گذشته یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای گازکشی داخلی منازل به ۲۰۰ نفر از جامعه هدف بهزیستی در قالب تفاهم‌نامه همکاری مشترک با شرکت گاز استان پرداخت شد و امسال نیز طبق تفاهم‌نامه‌ای ضمن افزایش ۵۰ درصدی سهمیه، سقف کمک بلاعوض با افزایش سه برابری به مبلغ ۱۸ میلیون تومان برای هر واحد مسکونی قابل پرداخت است.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی، موسسات غیر دولتی و توانمندسازی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت قانونی معافیت مددجویان بهزیستی از پرداخت هزینه‌های حق انشعاب آب، فاضلاب، برق، گاز، عوارض شهرداری و دهیاری و صدور پروانه ساختمانی برای یک بار گفت: سال گذشته ۸۵۰ نفر با مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از این معافیت دولتی بهره‌مند شدند.

وی همچنین از افزایش هفت برابری تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن و اجاره‌بها جامعه هدف بهزیستی استان خبر داد و گفت: چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره بانکی با بازپرداخت ۱۰ ساله به ۶۰ نفر از مستاجران تحت حمایت بهزیستی استان اعطا شد.

خسروی افزود: امسال با توجه به سیاست تشویقی سازمان بهزیستی کشور بابت عملکرد مطلوب بهزیستی استان در جذب کامل تسهیلات مذکور، این تسهیلات ویژه تا مبلغ ۳۵ میلیارد تومان برای جامعه هدف واجد شرایط خراسان جنوبی اختصاص یافته و در حال پرداخت است.

۲۴ تا ۳۰ تیر هفته بهزیستی نام دارد و امسال شعار این هفته "برای مردم، برای به زیستن" است.

لینک خبر: https://irna.ir/xjMXkM

کد خبر 84699

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد