تشریح فعالیت دفتر امور کودکان در زمینه فرزند خواندگی

به گزارش روابط عمومی، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل در تشریح فرایند فرزندخواندگی از زمان پذیرش تقاضای زوجین تا تحویل فرزندخوانده و نظارتهای پس از آن به موارد ذیل اشاره نمود

خسرو امیدوار در رابطه با فرایند فرزند پذیری گفت:  پروسه فرزندخواندگی از زمان ثبت تقاضای زوجین در "سامانه فرزندخواندگی" شروع می شود و چنانچه زوجین پس از بررسی های کارشناسی حائز شرایط باشند تا زمان تحویل کودک، فرآیند تداوم خواهد داشت.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تصریح کرد: پس از واگذاری کودک، نظارتهای کارشناسی توسط کارشناسان مربوطه به صورت تماس تلفنی و بازدیدهای دوره ای تا سن ۱۸ سالگی فرزندان، صورت می گیرد.

امیدوار یادآور شد: اکثر خانواده ها متقاضی فرزند دختر هستند. لیکن انتظار ما بر این است که زوجین فرزند پذیر، فارغ از نگاه جنسیتی، حضانت فرزندان گروههای خاص(دارای معلولیت یا نیازمند درمان) یا فرزندان بالای ۱۰ سال را هم در اهداف فرزندپذیری خود داشته باشند.

وی اضافه نمود: از سال ۱۳۸۰ تاکنون تعداد ۲۵۸ کودک و نوجوان به متقاضیان حائز شرایط فرزندخواندگی واگذار شده است و در سال ۱۴۰۱تعداد ۱۷ مورد حکم حضانت صادر شده است. از سال ۱۳۹۹ تاکنون تعداد ۳۸۳ درخواست فرزندخواندگی در سامانه فرزندخواندگی ثبت شده که تعداد زیادی از این درخواستها به دلیل عدم احراز شرایط متقاضیان مردود گردیده است و در حال حاضر تعداد ۲۹ زوج حائز شرایط پشت نوبت می باشند.

کد خبر 79201

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد