افتتاح مرکزنگهداری  موقت کودکان خیابانی

به گزارش روابط عمومی، این مرکز باحضور حجت الاسلام والمسلمین ملکی رییس کار گروه علمی، عملیاتی کنترل و کاهش کودکان کار وخیابان شورای اجتماعی کشور، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان، جمعی از مسئولین استانداری، دادگستری و دستگاه های عضو آیین نامه ساماندهی کودکان خیابانی افتتاح و راه اندازی گردید.

  در این آیین خسرو امیدوار معاون امور اجتماعی بهزیستی استان با بیان اینکه در سطح استان تعداد ۳۴۵ کودک کار و خیابانی وجود دارد گفت: این کودکان خوشبختانه دارای خانواده هستند و از حمایت های مددکاری، مشاوره ای، آموزشی و غیره برخور دار می باشند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان افزود: در اکثر شهر های بزرگ استان واحدی بنام مددکاری روزانه با هدف پیشگیری از تولید آسیب ها و یا کودک خیابانی جدید فعال شده و حمایت های مستمر انجام می شود خوشبخاته در همین راستا با توجه به انسجام کارها و تعامل بسیار مطلوب دستگاههای اجرایی و افراد بحث ساماندهی از وضعیت بهتری برخوردار می باشد.

وی در بحث کودکان بد سرپرست و بی سرپرست یادآور شد: در همین زمینه حدود ۲۰۰کودک داریم که نزدیک به ۹۰ نفر از آنها بصورت شبانه روزی نگهداری و ۱۱۰ نفر هم بصورت خانواده های جایگزین در خانواده ها مورد حمایت قرار می گیرند.

این مسئول از کاهش کودکان کار و خیاباین در سطح استان خبر داد وگفت: خوشبختانه با توجه به نتایج بدست آمده، در سطح استان اردبیل حضور کودکان کار و خیابانی در معابر و جامعه کم رنگ شده که در سال گذشته ۵۴ نفر از کودکان را شاهد بودیم که براساس آخرین آمارهای موجه هم اکنون ۳۴۵ کودک کار و خیابانی شناسایی شده اند.

وی اضافه کرد: در سطح شهرستان اردبیل ۱۶۸ پرونده فعال داریم که ۱۲۰ مورد از این افراد در بحث حمایتی و آموزشی از خدمات لازم بهره مند می گردند

 در ادامه رضوان باقلاچی مدیرکل دفتر امور اجتماعی، فرهنگی استانداری اردبیل هم طی نشست با تعدادی از مجموعه های مردم نهاد و انجمن های فعال در حوزه کودکان کار و خیابانی در مرکزنگهداری  موقت کودکان خیابانی گفت: مهمترین مبحث در کسب استقلال فردی و خانوادگی این عزیزان  اشتغال، حرفه آموزی و ورود به بازار کسب و کار هست که لازم است در این رابطه برنامه ریزی های دقیق و اثر بخش در زمینه های آموزش، توانمند سازی، ساماندهی و شناسایی در نظر گرفته شوند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی، فرهنگی استانداری اردبیل اظهار داشت: برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده و کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ضرورت دارد ارتباط و تعامل بیشتری با انجمن های فعال، مردم نهاد، گروههای جهادی و مردمی در کنار دستگاههای دولتی  داشته باشیم و حمایت های قضایی لازم نیز از این نهادها صورت پذیرد.

باقلاچی ادامه داد: تمام تلاش مسئولان و دست اندرکاران بر این است که کودکان را از محیط های ناامن و پرخطر دور ساخته و با شناسایی و احصاء نیازهای این خانواده ها وکودکان آنها از حضور در خیابانها و مشغول شدن به شغل های کاذب  همراه با توانمند ساختن این اقشار بتوانیم شاهد جامعه ای سالم و عاری از هرگونه آسیب باشیم.

شایان توجه می باشد: بهزیستی استان اردبیل از طریق صدور مجوز و با مشارکت  موسسه خیریه خیر اندیشان پارسا اقدام به راه اندازی مرکز نگهداری موقت کودکان خیابان در مرکز استان نمود این مرکز نگهداری  موقت توسط بهزیستی و با مشارکت و تامین  ساختمان از طرف شهرداری اردبیل راه اندازی وشروع به فعالیت نموده و جامعه هدف این مرکز کودکان خیابانی پسر  ۷ الی ۱۷ سال تمام می باشند.

این مرکز کاملا تخصصی بوده و با هدف پذیرش، نگهداری موقت  و ساماندهی کودکان خیابانی بد سرپرست یا بی سرپرست  وکلیه خدمات تخصصی ونگهداری قابل ارایه رایگان خدمات لازم را ارائه خواهد نمود ...

کد خبر 107106

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد