برگزاری اولین جلسه کمیته هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر در بهزیستی خراسان رضوی

اولین جلسه کمیته هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر در سال ۱۴۰۲ باحضور مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، جانشین سرپرست دادگاه انقلاب، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، معاون استاندار و فرماندار، سرپرست شهرداری، ریاست دانشگاه علوم پزشکی، پلیس مبارزه با مواد مخدر در محل اداره کل بهزیستی خراسان رضوی برگزار گردید

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی در خصوص موضوعات مطرح شده دراین جلسه، گفت: در این جلسه موضوعاتی از قبیل شیوه اجرای ثبت اطلاعات بیماران معتاد متجاهر در سامانه غوام، شیوع بیماری گال در مراکز ماده ۱۶، طرد بیماران اتباع مقیم مراکز ماده ۱۶ باتوجه به دستورالعمل و مطالبات مراکز ماده ۱۶ مورد بررسی، تصمیم‌گیری و هم‌اندیشی قرار گرفت.

غلامحسین دلبری در خصوص سامانه غوام گفت: این سامانه از ابتدای سال ۱۴۰۲به‌صورت پایلوت در ۵ استان فعال گشته که یکی از آنها استان خراسان رضوی می‌باشد. سامانه غوام که سامانه جمع آوری، غربالگری و ارجاع معتادان متجاهر مراکز ماده ۱۶ است به‌منظور جمع‌آوری، غربالگری، ساماندهی و نظارت هوشمند بر عملکرد دستگاه‌های مجری قانون در مراکز ماده ۱۶ و در اجرای انجام ماموریت استقرار سامانه هوشمند جمع‌آوری، پذیرش و غربالگری معتادین متجاهر در سراسر کشور و ایجاد دسترسی بر خط برای سازمان‌های مجری قانون از ابتدای سال جاری فعال گشته است. مشخصات کلیه معتادین متجاهری که جمع‌آوری و به مرکز غربال منتقل می‌شوند باید در این سامانه ثبت شوند. در این جلسه مقرر شد که این سامانه توسط بهزیستی و نهادهای همکار بررسی شده، ایرادات و نواقص آن شناسایی و به واحد پشتیبانی این سامانه در تهران جهت برطرف‌سازی آن اطلاع داده شود.

برگزاری اولین جلسه کمیته هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر در بهزیستی خراسان رضوی

وی افزود: در این جلسه مقرر گردید که معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی دوره‌های آموزشی برای رؤسای مراکز، پرستاران، پزشکان و... به‌منظور شناسایی و جلوگیری از شیوع بیماریها از جمله گال در مراکز برگزار نماید و اطلاعات لازم را در اختیار مراکز قرار دهند. همینطور نیاز به خدمات درمانی یا مواد شوینده مراکز را نیز مرتفع ساخته و تامین نمایند.

 معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طبق مصوبات کشوری و دستورالعمل‌ها کلیه معتادین متجاهر که اتباع بیگانه هستند بعد از جمع‌آوری و غربال باید به کشور خود طرد شوند. در این جلسه به تمامی مراکز ماده ۱۶ اعلام گشت تا اتباع بیگانه‌ای که در این مراکز حضور دارند را سریعا شناسایی و اعلام کنند تا با همکاری دایره اتباع برای طرد این افراد اقدام شود.

وی درخصوص مطالبات مراکز ماده ۱۶ گفت: با همت شورای هماهنگی، شهرداری، معاونت سیاسی، امنیتی استانداری و مقامات قضایی خوشبختانه بخش زیادی از مطالبات مرتفع گردیده و پیگیری لازم نیز جهت پرداخت بدهی مراکز ماده ۱۶ در سال گذشته در حال انجام است.

برگزاری اولین جلسه کمیته هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر در بهزیستی خراسان رضوی

کد خبر 77015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد