تعریف جایزه نخبگانی برای جامعه معلولان دستور کار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه آزاد اسلامی فرشتگان تعریف جایزه نخبگانی برای معلولان را یکی از اقدامات این معاونت برشمرد و گفت: این جایزه را هر سال به فارغ التحصیلان برتر دانشگاه فرشتگان ارائه می‌کنیم تا قدردان نیروی انسانی کارآمد در کشور باشیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، «روح الله دهقانی فیروزآبادی» سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه آزاد اسلامی فرشتگان و در جمع نودانشجویان این دانشگاه با اشاره به اینکه ایران همواره با نام بزرگان زیادی همراه بوده، گفت: یکی از این بزرگان مرحوم باغچه‌بان است که توانست در روزهایی که در دنیا کسی به قشر ناشنوایان و کم شنوایان توجهی نمی کرد، برای ارتقای مهارت‌های آموزشی و دانشی این گروه تلاش کرد و اثرات و برکات این کار بزرگ همچنان ادامه دارد.

سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، افزود: دانشگاه فرشتگان باید تلاش کند به دانشگاه تراز اول در دنیا بدل شود و با ارتقای مهارت‌های این قشر تاثیرگذار در جامعه، آنها را برای ورود موثر و مفید به جامعه آماده کند.

وی، مهمترین وظیفه این دانشگاه را تربیت نیروی انسانی متخصص از میان قشر کم شنوا و ناشنوا دانست و بیان کرد: در حال حاضر بزرگترین چالش این افراد در کشور اشتغال است که این دانشگاه باید تلاش کند این گره را از زندگی معلولان باز کند.

دهقانی فیروزآبادی، ادامه داد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این میان سعی می‌کند با تعریف جوایز و حمایت‌های نخبگانی به این قشر خدمات مناسبی ارائه کند که تقویت آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاهی از جمله این اقدامات است.

سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعریف جایزه نخبگانی برای معلولان را یکی از اقدامات دیگر معاونت علمی در این زمینه دانست و گفت: این جایزه را هر سال به فارغ التحصیلان برتر دانشگاه فرشتگان ارائه می‌کنیم تا قدردان این نیروی انسانی کارآمد در کشور باشیم.

دهقانی فیروزآبادی همچنین با تاکید بر اینکه باید توانایی‌ها و دارایی‌های تخصصی این اقشار را جدی بگیریم، گفت: خداوند در ازای خلا شنوایی، به این افراد بصیرت و توانمندی‌های دیگری داده است که باید این استعدادها و توانایی‌ها را شکوفا کنیم تا جامعه کم شنوا و ناشنوا به افرادی موثر در جامعه بدل شوند.

وی ادامه داد: بسیاری از آثار بزرگ در دنیا توسط همین جامعه ناشنوایان و کم شنوایان عرضه شده، لذا باور داریم ‌استعدادهای خاصی در این بچه‌ها به ویژه در حوزه هنر، فناوری‌های نرم و صنایع خلاق وجود دارد که باید برای شکوفا کردن آن تلاش کنیم.

دهقانی فیروزآبادی، بیان کرد: با محوریت دانشگاه فرشتگان که پیش قراول این حرکت شده تلاش می‌کنیم هم از نظر سخت افزاری نیازهای دانشجویان را رفع کنیم و هم جوایز نخبگانی برای این طیف از بچه ها تعریف شود.

یادآوری می‌شود؛ دانشگاه آزاد اسلامی فرشتگان از سال ۹۸ به شکل رسمی کار خود را در ۱۱ رشته تحصیلی آغاز کرد و امسال تعداد این رشته ها به ۲۲ کد رشته رسیده است. در حال حاصر نیز در این دانشگاه ۳۷۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند که ۵۰ درصد آنها از جامعه کم شنوایان و ۵۰ درصد از جامعه شنوا هستند.

کد خبر 67237

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد