برگزاری آزمون استخدامی ویژه معلولین در کشور/ توجه ویژه به اشتغال و مسکن افراد دارای معلولیت در دولت سیزدهم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای نخستین بار در کشور آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل، «سیدصولت مرتضوی» در آیین گرامیداشت روز جهانی معلولین در مرکز همایش‌های بین‌المللی موزه ملّی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با گرامیداشت یاد شهدای مقاومت، اظهار داشت: امروز به‌واسطه جنایات رژیم اشغالگر قدس هر ساعت چند ده نفر به جامعه معلولین جهان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه این جنایت‌ها باید در مجامع بین‌المللی پیگیری شود، گفت: مردم فلسطین جز فریاد استقلال و آزادی‌خواهی مطالبه‌ای ندارند.

وزیر رفاه افزود: در آموزه‌های دینی ما توصیه‌های فراوانی به حمایت و توجه به افراد دارای معلولیت وجود دارد و در این‌باره امام حسین(ع) فرموده‌اند غفلت از نابینایان، ناشنوایان و معلولان در زمره عهدشکنی است.

مرتضوی با تأکید بر اینکه سخره معلولین در آموزه‌های دینی ما مورد نکوهش است، گفت: احقاق حقوق افراد دارای معلولیت از آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران توجه به معلولین و نیازمندان از اصول عدالت است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز جامعه افراد دارای معلولیت ما نیاز به ترحم ندارند و در چارچوب قوانین و آموزه‌های دینی باید به آن‌ها توجه شود.

مرتضوی ارتقای خدمات به جامعه معلولین را نیازمند ایجاد فهم مشترک در سطح دولت و جامعه هدف عنوان کرد و افزود: معلولان نباید تحت هیچ شرایطی در انزوا باشند و باید بستر شکوفایی آنان بیش از پیش فراهم شود.

وی داشتن عنصر ایمان، غیرت و خردورزی را از مهم‌ترین ویژگی‌های ورزشکاران پارالمپیکی ایران نام برد و گفت: عشق به وطن در ورزشکاران پارالمپیکی ما سبب کسب افتخارات گسترده شده است.

وزیر کار با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم خدمت به معلولین را راهبرد و اولویت می‌داند، افزود: تلاش می‌کنیم با اقدامات توانبخشی فرصت مناسب برای اشتغال جامعه معلولین ایجاد شود.

مرتضوی بیان کرد: سال گذشته زمینه اشتغال بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر از معلولین کشور فراهم شد و با توجه به دستور ریاست محترم جمهوری، آزمون استخدامی ویژه این قشر از جامعه نیز برای نخستین بار برگزار می‌شود.

وی گفت: در طول دو سال گذشته بالغ بر ۵۲۰ هزار معلول از خدمات سازمان بهزیستی استفاده کرده‌اند و هم‌اکنون هیچ متقاضی پشت نوبت دریافت خدمات نداریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از نیکوکاران کشور تقدیر کرد و بیان داشت: خیرین در همراهی با سازمان بهزیستی همواره پیشگام بوده و ثروت خود را با جامعه معلولین به مشارکت گذاشته‌اند.

کد خبر 95826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد