ورزش تریبون افراد معلول برای مطالبه‌گری حقوق آنان است

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: ورزش برای افراد دارای معلولیت تریبون است. یک ورزشکار مدال‌آور چهره‌شده تریبونی در اختیارش قرار می‌گیرد که می‌تواند مطالبه‌گر حقوق افراد دارای معلولیت باشد.

مسعود فیروزی در گفتگو با شهرآرانیوز در حاشیه همایش روز ملی پارالمپیک که در مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد برگزار شد، بیان کرد: بیماری کرونا بشریت را از تمام اجتماعات و تعاملات تجمیعی محروم کرده بود. خدارا شاکریم این بیماری در سراسر جهان رو به افول است و فعالیت‌های اجتماعی نیز مجددا در حال شکل‌گیری است.

وی افزود: روزجهانی پارالمپیک از روزهایی است که افتخارآفرینانان و مدال‌آوران دارای معلولیت در آن گرد یکدیگر جمع می‌شوند. ورزش از ۲ حیث برای افراد داری معلولیت اهمیت ویژه‌ای دارد. در وهله نخست در ورزش حرفه‌ای با مدال‌آوری و بالا بردن پرچم ایران در سطح بین‌المللی افتخارآفرینی صورت می‌گیرد. بخش دوم نیز نقشی است که ورزش به توانمندسازی و ایجاد استقلال برای این افراد کمک می‌کند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد: عزت‌نفس، اعتماد به نفس و جرات‌مندی برای توانمندشدن و استقلال افراد دارای معلولیت تاکید دارد. افرادی که به حوزه ورزش وارد می‌شوند چه در سطح حرفه‌ای و چه در سطح عمومی اعتماد به نفس آنان افزایش می‌یابند.

فیروزی اظهار کرد: نکته دیگری که ورزش برای افراد دارای معلولیت ایفای نقش می‌کند، تریبونی است که در اختیار آنان قرار می‌دهد. یک ورزشکار مدال‌آور چهره‌شده تریبونی در اختیارش قرار می‌گیرد که می‌تواند مطالبه‌گر حقوق افراد دارای معلولیت باشد.

وی ادامه داد: المپیک ویژه در حوزه ورزش افراد کم‌توان ذهنی برگزار می‌شود، شعاری تحت عنوان اجازه دهید پیروز شوم، اگر نمی‌توانم پیروز شوم اجازه دهید به خودم افتخار کنم. این فلسفه‌ای است که می‌تواند ما را ترغیب کند تا زمینه‌ها را فراهم کنیم که افراد دارای معلولیت در حوزه‌های ورزشی تلاش کرده و فعالیت کنند.

کد خبر 67156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد