در رسانه | حمایت شورای شهر مشهد از معلولان پررنگ‌تر شد

مشهد- ایرنا- رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با اصلاح مصوبه سال ۹۴ شورا، با موضوع ارائه تسهیلات و خدمات ایثارگران و معلولان در روزهای اخیر، حمایت مدیریت شهری از این قشر پررنگ‌تر می‌شود.

حسین حسامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در اصلاحیه این مصوبه، در خصوص افزایش سقف ریالی معافیت ایثارگران طرحی ارائه شد که طبق آن مبلغ ریالی این معافیت از ۸۵ میلیون تومان سال ۱۴۰۰ به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.
وی خاطرنشان کرد: همچنین شهرداری مشهد، در خصوص ارائه تسهیلات و خدمات به معلولان، مکلف شد نسبت به اجرای مفادی از قانون حمایت از حقوق معلولان که در حوزه وظایف شهرداری‌ها است، اقدام کند.
حسامی اضافه کرد: در مصوبه مذکور در خصوص صدور پروانه رایگان و معافیت از عوارض نوسازی، شورای اسلامی شهر، شهرداری را مکلف کرده است تا از محل بودجه سالانه نسبت به افزایش ۳۰ درصدی سقف معافیت در حوزه های ۴ و ۵ درآمدی (مناطق کم برخوردار) شهر مشهد مبادرت کند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در راستای حمایت از خانواده، شهرداری مکلف است تا نسبت به ارائه خدمات و تسهیلات به بانوان و مردان شاغل دارای فرزند معلول اقدام کرده و از ساعت کاری آنها بکاهد.
عضو هیات رییسه شورای شهر مشهد تاکید کرد: همچنین شهرداری مکلف شده در راستای افزایش نشاط و تندرستی ظرف مدت ٢ ماه آیین نامه نحوه واگذاری حداقل ۱۰ درصد از ظرفیت فضاهای ورزشی را به شورای شهر ارائه کند.
حسامی تصریح کرد: اقتصاد خانواده توانیابان در این مصوبه با در اختیار قرار دادن پنج درصد از ظرفیت غرفه های روزبازار، شب‌بازار و دیگر بازارهای در اختیار شهرداری پیش بینی شده است تا شاهد بهبود وضعیت اقتصادی این قشر باشیم.
وی افزود: همچنین به شهرداری مشهد تکلیف شده است تا از ظرفیت تابلوهای شهری برای آموزش و پخش تبلیغات مرتبط با توانیابان استفاده کند.
حسامی افزود: در پروژه های شهری نیز شهرداری موظف شده تا مناسب سازی و دسترس پذیری را به صورت ویژه بررسی و رعایت کند و در ساختمان‌های موجود نیز پایش و رفع موانع را انجام دهد.
۲۱۰ هزار خانواده با حدود ۷۰۰ هزار نفر زیر پوشش بهزیستی خراسان رضوی هستند که ۵۰ درصد جامعه هدف آن در مشهد سکونت دارند.

کد خبر 63151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد