بهره برداری از ۳۵ مرکز و طرح توانبخشی، اجتماعی، عمرانی و اشتغال‌زایی در هفته بهزیستی در خراسان رضوی

دبیر ستاد بزرگداشت هفته بهزیستی در خراسان رضوی از افتتاح و آغاز بهره‌برداری ۳۵ پروژه‌ی عمرانی، توانبخشی و اجتماعی در این هفته خبر داد.

به گفته مجید اسلامی، ۲۵ تا ۳۱ تیرماه هفته بهزیستی نامگذاری شده و در روزهای این هفته، برنامه های گوناگون و متنوعی با هدف‌گذاری ارتقای خدمات برای مددجویان و جامعه هدف، اجرایی می‌شود.
مدیر روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی همچنین گفت: بخشی از پروژه‌های اجتماعی، توانبخشی و عمرانی در شهرستان‌های استان و تعدادی از آنها در مشهد به بهره‌برداری می‌رسند.
اسلامی گفت: یکی از مهم‌ترین طرح‌های بهزیستی در زمینه‌ی اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی، ایجاد پورتال و پایگاه اطلاع‌رسانی بهزیستی استان است که با رویکرد جدید شفاف‌سازی، گسترش گردش آزاد اطلاعات، محتوای تخصصی بروز شونده و امکانات تازه برای مخاطبان، رونمایی می‌شود.
وی افزود: آغاز به کار ۱۰ مرکز شبانه‌روزی و روزانه خدماتی و تخصصی، رونمایی از دستگاه تست تعادل داینامیک ویژه افراد دارای معلولیت، تعدادی از پروژه‌های اشتغال‌زایی و آغاز به کار مراکز ترک اعتیاد و همچنین، دو طرح مشارکت اجتماعی در قسمت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، از جمله طرح‌هایی است که در این هفته مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
اسلامی یادآور شد: همچنین مدیر کل بهزیستی در نماز جمعه‌ای که در جمعه ۲۴ تیرماه برگزار می‌گردد سخنرانی می‌کند و روز ۲۵ تیرماه، پذیرای اصحاب رسانه می‌باشد تا به سؤالات نمایندگان رسانه‌ها در مورد فعالیت‌های بهزیستی، پاسخ دهد.
به گفته‌ی این مسؤول، همچنین ۱۴۸ واحد مسکونی مددجویان در پروژه‌ی مشارکتی آستان قدس رضوی با محوریت مسکن مددجویان سادات، در این هفته مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی نشست خبری رؤسای بهزیستی شهرستان‌ها، دیدار با خانواده‌های مددجویان و برپایی میز خدمت در محل نماز جمعه و مراکز تجمع عمومی، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این هفته است.

کد خبر 60285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد