طرح حمایت‌های روانی اجتماعی از کودکان کار و خیابان به بخش غیر دولتی واگذار می‌شود

بخش حمایت‌های روانی اجتماعی از برنامه‌ی ساماندهی و توانمندسازی کودکان کار و خیابان در خراسان رضوی به بخش غیر دولتی واگذار می‌شود.

به گفته مسؤول امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی، همه‌ی مؤسسات و مراکزی که توانایی فنی، مالی و تخصصی انجام فعالیت‌ برای ساماندهی کودکان کار و خیابان را دارند می‌توانند آمادگی خود را به بهزیستی اعلام کنند.
محمد غفاری‌زاده گفت: این کار با مدیریت بخش خصوصی و با نظارت بهزیستی انجام می‌شود و دستگاه‌های متداخل در برنامه هم باید سهم خود را در این واگذاری تقبل نمایند.
وی خاطر نشان کرد: برای پذیرش، نگهداری موقت، توانمندسازی و تشویق به تحصیل کودک، خدمات مددکاری و روان‌شناسی برای خانواده، خدمات توانمندسازی و اجتماعی و آموزش والدین که در مجموع این طرح دیده شده، سرانه‌ای تعیین گردیده و مؤسسات غیر دولتی واجد شرایط با دریافت این سرانه، خدمات تعیین شده را تحت نظارت بهزیستی انجام می‌دهند.
غفاری‌زاده یادآور شد: مؤسسات خیریه‌ای که در اهداف اساسنامه‌ی آنها، حمایت از کودکان کار و خیابان قید شده و مراکزی که پیش از این در طرح‌های اجتماعی بهزیستی همکاری داشته‌اند در اولویت پذیرش خواهند بود.
وی خاطر نشان کرد: دستور العمل این واگذاری از سازمان بهزیستی ابلاغ گردیده و همه‌ی جوانب موضوع در آن لحاظ گردیده است.
وی ادامه داد: همچنین بخش‌های قضایی، حقوقی و هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی به لحاظ وجود کودکان اتباع، نیز در طرح لحاظ گردیده است.  
وی یادآور شد: در طول ۹ ماه اجرای طرح سایبان مهر، ۱۰۸۰ کودک در مشهد شناسایی و ساماندهی شده‌اند که آموزش، توانمندسازی و خدمات اجتماعی برای تعدادی از کودکان و خانواده‌هایشان همچنان ادامه دارد.

کد خبر 59184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد