در رسانه | ۶۰ نوزاد و کودک در تنها شیرخوارگاه خراسان رضوی نگهداری می شوند

مشهد-ایرنا- مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۶۰ نوزاد و کودک تا سن سه سال در شیرخوارگاه حضرت علی اصغر (ع) مشهد به عنوان تنها شیرخوارگاه این استان نگهداری می‌شوند.

مسعود فیروزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شیرخوارگاه به دلیل اهمیت آن حاکمیتی اداره می شود و به بخش خصوصی واگذار نشده است.

وی اضافه کرد: پارسال ۳۵۲ کودک در مراکز خانه فرزندان و شیرخوارگاه مشهد پذیرفته شدند که این کودکان به دلایل متفاوتی چون عدم صلاحیت خانواده هایشان و سلب حضانت با دستور قضایی و با هدف تامین امنیت کودک در خانه های فرزندان و شیرخوارگاه حضرت علی اصغر(ع) مشهد نگهداری می‌شدند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در کل سال گذشته تعداد کودکان سرراهی تا سن سه سال که تحویل شیرخوارگاه حضرت علی اصغر(ع) شده‌اند ۱۵ مورد بود که به نسبت جمعیت استان که هشت درصد جمعیت کشور است آمار بالایی محسوب نمی‌شود اگرچه باز هم یک آسیب است همچنین از ابتدای امسال تا کنون تعداد ثبت کودکان سر راهی با سن کمتر از سه سال در استان تنها ۲ مورد بوده است.

فیروزی با بیان این که هم اکنون میزان تقاضا برای فرزندخواندگی در استان بسیار زیاد است افزود: بیشترین تعداد فرزند و خانه فرزندان بد و بی سرپرست کشور متعلق به خراسان رضوی است همچنین بیشترین شمار پذیرش در مراکز تحت نظارت بهزیستی متعلق به گروه سنی سه تا ۱۸ سال است که در پی صدور احکام قضایی از جمله عدم صلاحیت اخلاقی، سلب حضانت و امثال آن کودکان بد و بی‌سرپرست به مراکز برای نگهداری موقت و یا دائم معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۰۰ خانه فرزندان خراسان رضوی به صورت خیریه مجوزدار از کودکان بد و بی‌سرپرست در سه گروه سه تا هفت سال، هفت تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۸ سال به صورت دخترانه و پسرانه نگهداری می کنند.  

کد خبر 58504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد