دیدار مدیر کل و معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی با ورزشکاران سندرم داون

مدیر کل و معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی، ظهر امروز با مدیر کانون ورزشکاران افتخارآفرین سندرم داون خراسان رضوی دیدار کردند.

در این دیدار که همزمان با ۲۱ اسفند روز ایرانی سندرم داون برگزار شد سه نفر از افتخارآفرینان وررزش سندرم داون نیز حضور داشتند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در این دیدار ضمن تبریک این روز، برای همکاری با این تشکل و انجمن کودکان سندرم داون در جهت توانمندسازی و اجتماعی‌سازی این گروه از افراد دارای معلولیت، اعلام آمادگی کرد.

مسعود فیروزی گفت: افراد دارای معلولیت، شهروند درجه یک هستند و مانند سایر شهروندان باید از حقوق برابر برخوردار باشند.

وی هدف نهایی بهزیستی را حضور اجتماعی فعال افراد دارای معلولیت دانست و گفت: برای تحقق این هدف، علاوه بر توانمندسازی افراد دارای معلولیت، لازم است امکان ورود و حضور این افراد در جامعه نیز فراهم شود.

وی توجه به افراد دارای معلولیت و تلاش برای حل مشکلات آنان را وظیفه‌ای بر دوش همه شهروندان دانست و گفت: در این میان، مسؤولان اجرایی، وظیفه‌شان سنگین‌تر است و ما هم به عنوان متولی امور معلولین، مطالبه‌گر حقوق آنان هستیم.

فیروزی گفت: ورزش، نقش مهمی در توانمندسازی فکری، ذهنی، عصبی، فیزیکی و اجتماعی معلولین دارد و به همین خاطر، توصیه می‌شود فعالیت ورزشی در زندگی این افراد به صورت جدی و دائمی وارد شود.

وی ضمن تشکر از مدیر کانون ورزشکاران افتخارآفرین سندرم داون گفت: امیدواریم شما در کار بسیار پرافتخاری که پیش گرفته‌اید موفق باشید و بهزیستی هم آمادگی دارد در همه‌ی زمینه‌ها تا جایی که مقدورات و قوانین اجازه می‌دهد کمک حداکثری خود را داشته باشد.

دیدار مدیر کل و معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی با ورزشکاران سندرم داون

چالش ۲۱  تا ۲۱ ؛چالشی با هدف برجسته‌سازی نقش افراد سندرم داون از ۲۱ اسفندماه تا ۲۱ مارس (اول فروردین)

مدیر کانون ورزشکاران افتخارآفرین سندرم داون خراسان رضوی نیز در این دیدار با تشکر از مدیران بهزیستی گفت: افراد سندرم داون خواهان توجه بیشتر مسؤولان و حرمت نهادن به این عزیزان هستند.

اعظم طاهرنیا گفت: به خاطر اینکه روز جهانی سندرم داون مصادف با روز اول فروردین می‌شود و تعطیلات نوروزی سراسری در این روز هست لذا نزدیک‌ترین روز به این مناسبت ۲۱ اسفند بود که این روز به عنوان روز ایرانی سندرم داون در نظر گرفته شده است.

وی افزود: امسال ما همچنین چالش از ۲۱  تا ۲۱ را پایه‌گذاری کردیم، چالشی که برجسته‌سازی نقش افراد با سندرم داون از ۲۱ اسفندماه به استقبال ویژه‌ی ۲۱ مارس (اول فروردین) خواهیم رفت.

وی خاطرنشان کرد: همصدا با همکاران خود در سایر نقاط کشور در قالب شورای سیاست‌گذاری جامعه‌ی سندرم داون ایران و سرتاسر جهان، روز جهانی سندرم داون هر سال را فرصتی می‌دانیم برای شنیده شدن صدای رسای افراد با سندرم داون و همه‌ی کسانی  که با آنها زندگی، و کار یا از آنها حمایت می‌کنند.

طاهرنیا گفت: با این رویکرد، کانون ورزشکاران افتخار آفرین در سال ۱۴۰۱ نیز با برنامه‌های گسترده‌ی خود با استفاده از پتانسیل‌های محلی و منطقه‌ای و انتقال تجارب و با پیشبرد اهداف خیرخواهانه‌ی خود، در راستای آگاه‌سازی هرچه بیشتر جامعه نسبت به اینکه سندرم داون چیست، سندرم داون بودن به چه معناست، افراد با سندرم داون تا چه اندازه می‌توانند نقش اساسی در زندگی و جامعه‌ی ما ایفا نمایند، و چگونه می‌توانند برای جامعه‌ی خود مفید باشند، تلاش خواهند نمود.

کد خبر 53630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد