در  رسانه | معاون بهزیستی خراسان رضوی خبر داد: اشتغال‌زایی بهزیستی برای۲ هزار مدد جو

لاله ‌سادات کوثری - معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال اداره‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی از اجرایی شدن بیش از ۹۵ درصد تعهدات این سازمان برای موضوع اشتغال مددجویان بهزیستی خراسان‌رضوی در سال جاری خبر داد و گفت: از مجموع تعهد اشتغال ایجادی و تثبیتی در خراسان‌رضوی ۹۵ درصد (۵ هزار و ۳۹۳ نفر) عملیاتی شده که از این تعداد چهل ‌درصد (۲ هزار و ۱۵۷ نفر) در مشهد اشتغال ایجاد شده است.

حمیده محدث در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: هنوز ۲۵ درصد از جذب اعتبارات بند ب تبصره ۱۶ از محل ابلاغ اعتبارات قانون بودجه باقی مانده است. تاکنون حدود ۷۵ درصد اعتبارات جذب شده است. اگر باقی‌مانده اعتبارات جذب شود، باز هم می‌توان در راستای اشتغال مددجویان گام برداشت.

۵۸ میلیارد تومان، اعتبارات مسکن استان
وی درباره میزان اعتبارات مسکن مددجویان در سال ۱۴۰۰ نیز بیان کرد: اعتبار مسکن مددجویان برای امسال ۵۸ میلیارد تومان بود و هدف‌گذاری این اداره‌کل روی واحد واگذارشده به مددجو برنامه‌ریزی شد که تا پایان سال آمار مسکن واگذارشده بهزیستی استان به مددجویان به عدد هزارو۴۰ مسکن می‌رسد. محدث افزود: با توجه به اینکه که امسال ۱۴ فروردین، ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود از ابتدای بهمن پویش عیدانه را در استان آغاز کردیم. در تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی ویژه مددجویان بهزیستی نهادهایی نظیر ستاد فرمان امام(ره)، سپاه، بسیج و خیریه‌های استان مشارکت ویژه داشتند.

توزیع بسته‌معیشتی مددجویان از اواسط هفته آینده
وی با بیان اینکه از اواسط هفته آینده توزیع سبد معیشتی در میان مددجویان بهزیستی آغاز می‌شود، اظهار کرد: توزیع سبد معیشتی در میان نیازمندان گروه معلولان، زنان خودسرپرست و بدسرپرست تحت پوشش بهزیستی اولویت دارد؛ ضمن اینکه توزیع سبدهای معیشتی امسال میان گروه‌های نیازمند نسبت به سال گذشته با ۱۲ درصد رشد همراه بوده است. معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال اداره‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: ۱۳۲ هزار نفر معلول و ۷۰‌هزار نفر زن سرپرست خانوار و... در استان هستند که عموما ۵۰ درصد از این آمار، مددجویان نیازمند محسوب می‌شوند اما نیازهای مددجویان تحت پوشش متفاوت است.
محدث اظهار کرد: ممکن است نیاز مددجو الزاما تأمین کالاهای اساسی نباشد. به عنوان مثال برخی مخاطبان ما در حوزه درمان، توان‌بخشی، مسکن، توانمندسازی، اشتغال و... نیاز شدید دارند.
وی با اشاره به اینکه جامعه هدف سبد معیشتی عموما افرادی هستند که برای معیشت آن ها کمتر گام برداشته شده است افزود: بسته‌های معیشتی شامل کالاهای اساسی نظیر برنج، حبوبات، ماکارونی و رب است. البته گاهی در برخی سبدها به‌ویژه در ماه مبارک رمضان گوشت قرمز، مرغ و گاه پنیر و خرما نیز وجود دارد.

کد خبر 53523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد