همکاری کارخانه نوآوری و بهزیستی خراسان رضوی در جهت حل مشکلات مددجویان

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی و معاون مشارکت‌های مردمی این نهاد از کارخانه نوآوری مشهد بازدید و با مدیران و کارشناسان و متخصصین فن‌آوری اطلاعات در این مجموعه دیدار و گفتگو کردند.

در این بازدید، مدیر عامل شرکت پیمانکار کارخانه‌ی نوآوری، بخش‌های مختلف کارخانه را به بازدیدکنندگان معرفی و ظرفیت‌های دانش‌بنیان و مجموعه‌های دانشی آن را بیان نمود.

در نشستی که در پایان این بازدید با حضور مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های این مجموعه برگزار شد مدیران دو نهاد، در خصوص همکاری در زمینه حل مسائل و مشکلات جامعه هدف بهزیستی تبادل نظر کردند.

مدیر کل بهزیستی در این نشست گفت: جامعه هدف بهزیستی در حال گسترش است و ضرورت دارد برای حل مشکلات این جامعه وسیع، از فن‌آوری‌های نوین بهره‌گیری نماییم.

مسعود فیروزی با بیان اینکه مشکلات و مسائل حوزه معلولین و سایر اقشار تحت پوشش بهزیستی، متنوع است گفت: برای شناسایی مسائل و مشکلات گروه‌های هدف بهزیستی و همچنین یافتن زمینه‌های همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌اور برای حل این مشکلات، باید وارد نشست‌های تخصصی شویم.

همکاری کارخانه نوآوری و بهزیستی خراسان رضوی در جهت حل مشکلات مددجویان

وی ادامه داد: مطمئن هستیم که زیرساخت‌های مبتنی بر فن‌آوری و دانش‌های نوین می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات مددجویان باشد.

وی گفت: در شرایطی که حدود ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت خراسان رضوی، خدمات گیرنده مستقیم بهزیستی استان هستند، باید قابلیت‌هایی که بتواند دقت و سرعت ما را در ارائه خدمات به این گروه وسیع افزایش دهد شناسایی و بکارگیری شود.

فیروزی خاطر نشان کرد: مجموعه‌های این کارخانه که بیشتر آنان را فرهیختگان دانشگاهی و افراد خلاق و مبتکر تشکیل می‌دهد می‌توانند کمک شایانی در این زمینه به بهزیستی داشته باشند.

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: ما به روش‌های پرداخت نوین و جلب مشارکت‌های مردمی نیاز داریم که باید با کمک متخصصان شما، راهکارهای مشارکت نوین را بیابیم.

حمیده محدث همچنین گفت: استارتاپ ها می‌توانید طرح‌ها و ایده‌هایی که منجر به خروجی مشارکتی برای بهزیستی باشد را اجرایی کنند.

وی گفت: بهزیستی از نظر اداری و تعامل با دستگاه‌های تصمیم گیر استان، می‌تواند تسهیلگر این فرایندها باشد.

همکاری کارخانه نوآوری و بهزیستی خراسان رضوی در جهت حل مشکلات مددجویان

مدیر عامل شرکت شتاب‌دهنده‌ی فردوسی که پیمانکار کارخانه‌ نوآوری مشهد است نیز در این نشست گفت: در این مجموعه ده‌ها شرکت فن‌آور و دانش‌بنیان همکاری و حضور دارند که می‌توانند در زمینه حل مسائل و مشکلات بهزیستی و مددجویان همکاری علمی و مبتنی بر دانش روز داشته باشند.

مصطفی مکارم افزود: ما توسط شرکت‌هایی که در این مجموعه حضور دارند متخصصین را گرد هم آورده‌ایم تا ببینیم چه خدماتی به دولت و مردم می‌توانیم ارائه کنیم.

وی به تولید محتوا برای ناشنوایان که یکی از پروژه‌های اجرایی این مجموعه بوده اشاره کرد و گفت: همچنین فراهم کردن بستر کاری برای ناشنوایان، از دیگر فعالیت‌هایی بوده که انجام شده است.

در پایان این نشست مقرر شد کارگروه‌هایی با شرکت کارشناسان معاونت‌های تخصصی بهزیستی و شرکت‌های فن‌اور و دانش‌بنیان مستقر در کارخانه نواوری مشهد تشکیل و در خصوص طرح مسائل بهزیستی و نیازهای مددجویان این نهاد و همچنین یافتن راهکارهایی برای همکاری مشترک این مجموعه‌های علمی با بهزیستی، رایزنی و تبادل نظر صورت گیرد.

کد خبر 53172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد