میزان مشارکت‌های مردمی بهزیستی کرمانشاه امسال بیش از ۲۷میلیارد تومان است

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مسکن اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه میزان مشارکت‌های مردمی نقدی و غیرنقدی خیرین استان را امسال تاکنون ۲۷میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «صفدر مظفری» روز پنجشنبه در نشست خبری که به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، گفت: ۴۳درصد این میزان برای خرید وسایل توانبخشی و تامین دارو صرف شده است.

وی به تصویب اعتبار جهت پرداخت ۱۲۳ میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان تسهیلات اشتغال برای مددجویان این اداره اشاره کرد که تاکنون ۹۸میلیارد و ۷۲۰میلیون تومان آن اختصاص داده شده است.

به گفته مظفری، تاکنون در حوزه اشتغال ۲ هزار و ۱۱۵مورد در این اداره به ثبت رسیده است.

فعالیت ۱۰۰مرکز مشاوره بهزیستی

در ادامه معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه نیز گفت: تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب های روانی اجتماعی از اهداف و رسالت های کلی سازمان بهزیستی است و معاونت پیشگیری یکی از معاونت های تخصصی سازمان بهزیستی به منظور رسیدن به این اهداف است که فعالیت های متعددی در این راستا انجام می دهد.

«مسعود پایدار» ادامه داد: فعالیت های گسترده ای به منظور تحکیم بنیان خانواده در این معاونت انجام می شود که آموزش زوجین با همکاری دانشگاه علوم پزشکی برای شروع زندگی است که به صورت ارائه دوره های ۶ ساعته در قالب مشاوره به زوجین است.

وی از گسترش مراکز مشاوره به عنوان بخش دوم فعالیت ها یاد کرد و گفت: سازمان بهزیستی به عنوان بزرگترین فعال اجتماعی برای صدور مجوز مراکز مشاوره دارای ۱۰۰مرکز مشاوره در سطح استان است که تا ۹ ماه اول سال در حدود ۵۰ هزار نفر در قالب مشاوره های حضوری و تلفنی ارائه خدمت کرده است.

پایدار از کاهش و پیشگیری طلاق به عنوان بخش دیگر فعالیت این معاونت یاد کرد و افزود: همه افراد متقاضی طلاق به سازمان بهزیستی مراجعه می کنند و در مراکز مشاوره  از مداخلات روانشناختی بهره مند می شوند.

او از غربالگری به عنوان فعالیت دیگر یاد کرد و ادامه داد: غربالگری بینایی و شنوایی در بخش معلولیت های جسمی انجام می شود و تا امروز پوشش ۹۰درصدی داشته ایم.

به گفته وی، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی غربالگری های پیشرفته ای در راستای شناسایی «اچ.آی.وی» در حال انجام است و معتادان یکی از جامعه اهداف در این طرح هستند که این تست از معتادان مراکز ما گرفته می شود.

پایدار به غربالگری اضطراب کودکان نیز اشاره کرد و گفت: غربالگری، آموزش و مشاوره مداخله مهم ترین فعالیت سازمان بهزیستی در بخش پیشگیری است.

فعالیت ۳۵ مرکز نگهداری معتادان در استان

این مسوول یادآو شد، در معاونت پیشگیری ۳۵مرکز نگهداری از معتادان وجود دارد که روزانه هزار و ۸۰۰نفر معتاد را نگهداری می کند که یک سوم آن را معتادان متجاهر در بر می گیرد که افراد بی خانمان هستند.

پایدار افزود: سازمان پیشگیری بهزیستی استان دارای ۱۹۵ مرکز است که در قالب مراکز مختلف فعالیت می کنند و نزدیک به ۷۰۰پزشک، روانشناس و مددکار در بخش خصوصی ارائه خدمت می دهند.

کد خبر 52232

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد