نقش مراکز مثبت بهزیستی کرمانشاه در ارایه خدمات به جامعه مطلوب است

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه یکی از اقدامات موثر سال‌های اخیر را راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی دانست و گفت: ایجاد این مراکز منجر به تحول بزرگی در بهزیستی و اقدم موثری در راستای ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف است.

به گزارش ایرنا؛ دکتر «فرحناز محمدی» روز پنجشنبه در نشست خبری که به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، از این ایام به عنوان روزهای یکپارچگی و همدلی ملت ایران یاد کرد.

وی ادامه داد: ، هرچند فعالیت مراکز مثبت زندگی کامل نهادینه نشده است و هنوز شاهد مراجعه مددجویان به اداره بهزیستی شهرستان ها هستیم که باید این مبحث بیشتر برای مددجویان قابل پذیرش باشد چراکه آثار این کار بزرگ در سال های آتی دیده می شود و تحقق این امر به تعامل بیشتر از سوی همکاران ما بخش غیردولتی و جامعه هدف بهزیستی نیاز دارد.

او افزود: اداره کل بهزیستی استان به شکل یک دستگاه حمایتی و تخصصی در حال فعالیت در ۱۴شهرستان استان است و بالغ بر ۴۵هزار خانوار در سطح استان را تحت پوشش دارد.

وی مستمری بگیران این سازمان را ۳۶هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲۹هزار و ۹۶۰ نفر در قالب فعالیت حوزه توانبخشی، ۶هزار و ۵۴۰نفر در حوزه اجتماعی  مستمری بگیر داریم.

محمدی با بیان اینکه قالب فعالیت های تخصصی و فعالیت های حمایتی این اداره در حال حاضر به کمک شرکای اجتماعی، مراکز غیردولتی و با نظارت همکاران در بخش دولتی در حال انجام است، گفت: در حال حاضر ۴۰۵ مرکز غیردولتی از بهزیستی مجوز دارند و ۱۱۶ انجمن و موسسه با مجوز بهزیستی در حال فعالیت در سطح استان هستند.

وی در خصوص اقدامات بهزیستی در حوزه تخصصی گفت: فعالیت در حوزه پیشگیری در سطح یک و دو برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت ها در قالب فعالیت های آموزشی همانند فعالیت قبل از ازدواج، آموزش مهارت های زندگی، برنامه های آموزشی پیشگیری از خودکشی، خدمات جلوگیری از اختلالات ژنتیکی، برنامه پیشگیری از تنبلی چشم و غربالگری شنوایی، برنامه پیشگیری از اعتیاد و درمان آن و غیره است.

این مسوول یادآور شد، در حوزه توانبخشی ارائه خدمات به سالمندان در مراکز شبانه روزی و روزانه، ارائه خدمات به معلولان در مراکز خدمات شبانه روزی، روزانه و حرفه آموزی، پرداخت هزینه حق پرستاری به افراد ضایعه نخاعی و افراد بسترگرا است.

وی با بیان اینکه در حوزه معاونت اجتماعی نیز فعالیت هایی برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار انجام شده، افزود: اقدامات موثر در دفتر کودکان و نوجوانان شامل فعالیت هایی در مراکز نگهداری و اقداماتی در راستای توانمندسازی فرزندان و ایجاد مقدمات برای ترخیص فرزندان انجام می شود و فعالیت ها در دفتر آسیب دیدگان اجتماعی به شکل فعالیت مداخله ای در قالب شماره ۱۲۳، تیم سیار اورژانس اجتماعی و توانمندسازی کودکان کار و خیابانی و غیره است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: در معاونت مشارکت، اشتغال مسکن و مراکز غیردولتی بهزیستی دو دغدغه اصلی وجود دارد که کمک به تامین مسکن مددجویان و اقداماتی در راستای ایجاد اشتغال برای مددجویان برای کاهش این دغدغه ها صورت می گیرد.

در ایام دهه فجر امسال فعالیت هایی شامل آذین بندی و نصب بنر و پوستر در فضای ساختمان اداری و مراکز دولتی، غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده های معظم شهدا، رایگان شدن خدمات  در مراکز توانبخشی، برقراری ارتباطات رادیویی و تلویزیونی مسوولین به منظور انعکاس اقدامات، افتتاح ۲۲ واحد مسکونی مددجویان، برپایی میزخدمت، سفر رییس سازمان بهزیستی کشور به کرمانشاه به منظور تعامل و پیگیری مطالبات، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی مددجویان در شهرستان ها، برگزاری مسابقات قرآنی و غیره از سوی اداره کل بهزستی استان صورت گرفته است.

کد خبر 52235

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد