مرکز جامع درمان اعتیاد زنان به زودی در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود/ کمک ۲۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی خیرین به بهزیستی کرمانشاه

نشست خبری ویدئوکنفرانسی مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه به مناسبت چهل‌و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اصحاب رسانه (۲۱ بهمن ماه) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمانشاه به نقل از پایگاه خبری فرتاک نیوز: فرحناز محمدی مدیر کل بهزیستی استان در ابتدای این مراسم با تبریک دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به برنامه‌هایی که توسط این اداره طی دهه فجر امسال انجام گرفته اظهار کرد: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده سومین شهید انقلاب، رایگان نمودن خدمات توانبخشی، برپایی جشن انقلاب در مراکز شبانه روزی، ارتباط رادیویی و تلویزیونی مسئولین استانی، افتتاح ۲۲ واحد مسکونی مددجویان از طریق ویدیو کنفرانس، برگزاری مسابقات ورزشی برگزاری میزخدمت، دیدار با کارکنان و ارائه مطالبات آنها در سفر رئیس سازمان بهزیستی کشور به استان، برگزاری نمایشگاه صنایع غذایی مددجویان در شهرستان‌ها و برگزاری مسابقات قرآنی ویژه خانواده‌ها و کارکنان مددجویان از جمله برنامه‌هایی است که توسط اداره کل بهزیستی استان انجام گردیده است.

وی افزود: اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه دستگاهی تخصصی و حمایتی است که در ۱۴ شهرستان استان کرمانشاه با جمعیتی بالغ بر ۴۸ هزارخانوار در حال فعالیت است.

مدیر کل بهزیستی استان تعداد مستمری بگیران این سازمان در استان را ۳۶ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد در قالب حوزه توانبخشی وحوزه اجتماعی فعالیت‌های تخصصی و حمایتی را با نظارت بخش دولتی دریافت می‌نمایند.

محمدی تعداد مراکز غیر دولتی اداره کل بهزیستی استان را ۴۰۵ مرکز و ۱۱۶ انجمن اعلام کرد و گفت: در سازمان بهزیستی استان اقدامات مختلفی از جمله پیشگیری، توانمندسازی،اشتغال،مشارکت‌های مردمی و مراکز مثبت زندگی و ...در حال فعالیت هستند.

این مسئول تعداد پشت نوبتی‌های دریافت مستمری از اداره کل بهزیستی استان را ۱۸۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: بر اساس پایش‌های انجام ‌گرفته توسط مراکز دولتی و مراکز مثبت زندگی این تعداد نسبت به سال قبل افزایش نداشته و پرداخت تعدادی از مستمری‌ها نیز قطع شده است.

وی در ادامه با اشاره به اعتیاد زنان و لزوم حمایت از آنان گفت: متاسفانه زنان معتاد در استان زودتر از استانهای دیگر از حمایت خانواده و اجتماع محروم می‌گردند لذا در سفر رئیس سازمان بهزیستی کشور این نکته را مدنظر قرار دادیم و در نظر داریم جدای از بحث سرپناه، مرکز جامعی برای درمان اعتیاد این زنان راه اندازی نماییم که به زودی آغاز به کار این مرکز را در دستور کار خواهیم داشت.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع فرزندخواندگی نیز گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از ۲۴ فرزند از طریق بهزیستی به خانواده‌ها واگذار شده است.

 وی تعداد متقاضیان فرزند خواندگی در استان را ۲۵۰ نفر عنوان کرد و افزود: هم اکنون پرونده ۵۰  متقاضی رسیدگی شده و بقیه هم در در نوبت رسیدگی هستند.

محمدی همچنین گفت: معاونت اجتماعی بهزیستی استان در  ده ماهه سالجاری بیش از ده هزار خدمت تخصصی در قالب تماس با ۱۲۳ و تیم‌های خدمات سیار انجام داده است و در هشت مرکز خصوصی و یک مرکز دولتی حمایت از فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست نیز بر عهده معاونت اجتماعی بهزیستی است.

در ادامه این نشست مسعود پایدار معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان نیز گفت: به منظور تحکیم خانواده وکاهش آسیب‌های اجتماعی، معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی استان فعالیت‌های گسترده‌ای را از جمله آموزش زوجین حین عقد و ارائه مشاوره در ۱۰۰ مرکز سطح استان شامل۵۰ هزار مشاوره حضوری و تلفنی، مشاوره در زمینه پیشگیری و کاهش طلاق انجام داده است.

 پایدار همچنین انحام غربالگری ۹۰ درصدی شنوایی و بینایی کودکان در بدو تولد و سه تا ۶ سالگی را از جمله اقدامات دیگر اداره کل بهزیستی استان در معاونت پیشگیری عنوان کرد و گفت: امیدواریم تا پایان سال این میزان را به صد درصد برسانیم.

معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی استان همچنین شناسایی بیماران Hiv در مراکز نگهداری معتادین متجاهر را یکی دیگر از اقدامات این سازمان عنوان کرد و یادآور شد: هم اکنون ۱۸۰۰ معتاد در ۳۵ مرکز این سازمان نگهداری می‌شوند که حدود یک سوم آنها معتادین متجاهر هستند.

 وی تعداد مراکز پیشگیری اداره کل بهزیستی استان را ۱۹۵ مرکز عنوان کرد و افزود: در این مراکز  ۷۰۰ پزشک، روانشناس و مددکار ارائه خدمت می‌کنند.

در ادامه این جلسه صفدر مظفری معاونت مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مسکن اداره کل بهزیستی استان نیز گفت: در حوزه اشتغال تاکنون دو هزار و ۱۱۵ مورد اشتغال در اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه ثبت شده که بخشی از آن مربوط به پرداخت تسهیلات در زمینه اشتغال مددجویان است.

وی افزود: پرداخت حدود ۱۲۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال برای مددجویان اداره کل بهزیستی استان مصوب شد که از این میزان ۹۸ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان تخصیص داده شد و در این میان به ۱۳۰۰ نفر مبلغ ۷۲ میلیارد تومان پرداخت شده است که ۷۲ درصد از سهمیه اشتغال زایی است.

معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: از سال ۱۳۸۹ تاکنون حدود هفت هزار و ۴۱ واحد مسکونی با همکاری اداره کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، بانک‌های عامل، بنیاد مستضعفان و جانبازان و کمک خیرین مقاوم سازی و احداث شده است که حدود ۶ هزار و ۴۴۳ واحد تا به حال تحویل و ۶۰۱ واحد در دست اقدام است که بر اساس برنامه ‌ریزی انجام شده تا پایان سال ۳۸۱ واحد تحویل داده خواهد شد که تاکنون ۱۱۶ واحد از این تعداد واگذار شده است.

مظفری همچنین میزان مشارکت‌های مردمی به صورت نقدی و غیرنقدی به اداره کل بهزیستی استان را ۲۷ میلیاردو ۷۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و بیان داشت: تاکنون مجموعا ۴۳ درصد از این مبلغ  برای خرید وسایل توانبخشی (۲۴ درصد) و تامین دارو و هزینه درمان (۱۶ درصد) صرف شده است.

 در ادامه این نشست ویدئو کنفرانسی مرتضی کوهی رییس اداره فناوری اطلاعات و تحول اداری نیز گفت: در حال حاضر ۸۱ مرکز مثبت زندگی در استان وجود دارد که سه مرکز آن در حال راه‌اندازی و بقیه فعال هستند که در این زمینه انجام فرآیندهای رسیدگی به امور مددجویان با بهینه‌سازی‌حوزه خدمات و نحوه ارائه خدمات آنها را پیگیری می‌کنند و در هر مرکز یک کارشناس و یک مددکار مشغول به کار می‌باشند .

وی افزود: ۲۲ فعالیت به این مراکز واگذار شده که با تمام توان در حال انجام آنها هستیم و کلیه اطلاعات مددجویان در بستر الکترونیک تجمیع شده و قابل دسترسی آسان می باشد.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

کد خبر 52236

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد