نظارت بر عملکرد بهزیستی شهرستان‌های خراسان رضوی، تقویت می‌شود

تقویت نظارت بر عملکرد بهزیستی شهرستان‌های خراسان رضوی از طریق بازنگری شاخص‌های ارزیابی عملکرد، محقق می‌شود.

به گفته مسوول دفتر مدیریت عملکرد بهزیستی خراسان رضوی، این مهم با کمی‌سازی شاخص‌های ارزیابی عملکرد، امکان اجرا می یابد و می‌توانیم دقیق‌تر بر فعالیت‌های بهزیستی در سطح استان نظارت داشته باشیم.

غلامرضا خالدی گفت: این برنامه به ابتکار بهزیستی خراسان رضوی در دست اجرا می‌باشد و در راستای شفاف‌سازی عملکردی ادارات بهزیستی شهرستان‌ها صورت می‌گیرد.

خالدی گفت: یکی از محتویات مهم این برنامه، کمی کردن عملکردهایی است که در قالب فعالیت‌ها و خدمات کیفی به مردم و جامعه‌ی هدف ارائه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اکثر فعالیت‌های بهزیستی، به صورت کیفی است و شاخص‌ها معمولا با تشخیص مدیران و به صورت معیارهای تشخیصی مدیر انجام می‌شود که این مطلوب تشخیص عملکرد نیست.

وی ادامه داد: به همین جهت، بهزیستی خراسان رضوی، طرحی را در این زمینه، مدون و اجرایی کرده و به بهزیستی کشور ارائه خواهد گردید.

مسؤول واحد ارزیابی عملکرد و نظارت و بازرسی بهزیستی خراسان رضوی گفت: اجرای این برنامه، با کارشناسان و نمایندگان حوزه‌های تخصصی در حال نهایی شدن است و طی هفته‌ی آینده به شهرستان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی بیان داشت: امیدواریم این تحول مهم علاوه بر اینکه به اصلاح نظام مدیریتی بینجامد مبنای اجرایی برای تخصیص بودجه بر مبنای عملکرد را نیز فراهم کند.

وی خاطر نشان کرد: وقتی خدمات به صورت کمی و قابل اندازه‌گیری تعریف شوند طبعا نظارت دقیق و مطابق با معیارهای برنامه‌ای، میسر می‌باشد که در نتیجه به ارتقای کیفیت خدمات که منظور نهایی سازمان است منجر می‌شود.

خالدی یادآور شد: تا کنون ده‌ها فعالیت بهزیستی به بخش غیر دولتی واگذار گردیده و بحمدا ... تا کنون به خاطر نظارت مسؤولانه و نسبتا دقیق، شاهد کمترین مشکل در بخش غیر دولتی بوده‌ایم.

وی افزود: با توجه به اینکه در سال گذشته و امسال نیز چندین فعالیت دیگر از طریق مراکز مثبت زندگی به بخش غیر دولتی واگذار گردیده، لذا کمی‌سازی خدمات، یکی از مؤثرترین اهرم‌های نظارت بر این فعالیت‌ها می‌باشد.

کد خبر 50629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد