وام ۲ میلیارد تومانی برای کارفرمایان به ازای بکارگیری مددجویان بهزیستی

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی گفت: از ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبارات اشتغال بهزیستی خراسان رضوی تا کنون فقط ۵۷ درصد به بانک‌های عامل استان تخصیص یافته است.

حمیده محدث در حاشیه ستاد اشتغال در بهزیستی خراسان رضوی ضمن اعلام این مطلب گفت: از این میزان نزدیک به ۶۰ درصد جذب شده و باید تلاش بیشتری در این زمینه را از مدیران بهزیستی شهرستان‌ها و کارشناسان اشتغال شاهد باشیم.

وی ادامه داد: بیشتر تخصیص‌ها و ارائه‌ی تسهیلات به مددجویان و متقاضیان اشتغال در شش ماهه دوم صورت می‌گیرد که متأسفانه امسال به خاطر مضیقه‌ی اعتباری، این اعتبارات با تأخیر بیشتر تخصیص یافته است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه برخی شهرستان‌ها در جذب اعتبارات، موفق‌تر عمل کرده و بعضی از آنها دچار ضعف بوده‌اند در جلسه ستاد اشتغال مصوب شد که سهمیه‌ی شهرستان‌های ضعیف از ابتدای بهمن‌ماه به صورت شناور درآید.

محدث اضافه کرد: اعتبار شناور به این معناست که سهمیه‌ی جذب نشده‌ی این شهرستان‌ها به شهرستان‌هایی که عملکرد بهتری داشته و متقاضیان بیشتری آماده‌ی اشتغال دارند اختصاص می‌یابد.

وی همچنین از عدم اختصاص اعتبارات لازم از سوی بهزیستی کشور برای آماده‌سازی شغلی یاد کرد و گفت: به همین جهت، آماده‌سازی شغلی به صورت مؤثر و مطلوب انجام نمی‌گیرد و برخی متقاضیان، توانمندی لازم برای استقلال را دارا نیستند.

محدث در ادامه از فراخوان استارتاپ‌ها و شرکت‌های توانمند برای مشارکت و همکاری با این نهاد در زمینه‌ی فروش محصولات تولیدی مددجویان خبر داد.

وی ادامه داد: مددجویان بهزیستی خراسان رضوی در رشته‌های مختلف خانگی، هنری، پوشاک و پارچه، صنایع دستی، عروسک‌سازی، خوراکی‌ها و مواد غذایی، تولیدات بسیار خوبی دارند که بعضا به خاطر دسترسی نداشتن به بازارهای فروش، انگیزه تولیدی و استقلال‌خواهی‌شان ضعیف می‌شود.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی گفت: به همین خاطر در نظر داریم با شرکت‌های توانمند در زمینه فن‌آوری اطلاعات و فعالیت‌های اقتصادی وارد همکاری شویم که از طریق راه‌اندازی فروشگاه متمرکز اینترنتی، محصولات مددجویان را در این سامانه معرفی کرده و با درصدی از فروش این محصولات، به فروش برسانند.

به گفته‌ی این مسؤول، وزارت رفاه نیز بخشنامه‌ای صادر کرده که دستگاه‌های زیرمجموعه این وزارت‌خانه، تمام هدایا و وسایل تبلیغاتی و اداری خود را، حتی الامکان از محل تولیدات مددجویان خریداری کنند.

محدث یادآور شد: در این جلسه همچنین موضوع تسهیلات کارفرمایی با مبالغ بیش از ۲۵۰ میلیون تومان مطرح شد که مقرر گردید طبق بخشنامه سازمان بهزیستی کشور، این گونه تسهیلات در ستاد استان تصویب و سپس به شهرستان ابلاغ گردد.

وی همچنین اظهار داشت: سقف تسهیلات کارفرمایی تا ۲ میلیارد تومان به ازای بکارگیری ۴۰ مددجو باز است اما بیش از ۲۵۰ میلیون تومان باید در ستاد اشتغال بهزیستی استان به تصویب برسد.

کد خبر 49772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد