تقدیر از خانواده های دارای فرزند معلول در راه آهن خراسان

همزمان با هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت، از زحمات ۲۶ خانواده دارای فرزند معلول تقدیر بعمل آمد.

مسوول روابط عمومی راه آهن خراسان گفت: امروز در سراسر دنیا شاهد حضور اثر بخش معلولان پرتلاش در عرصه های مختلف اجتماعی و اقتصادی هستیم، آنان ثابت کرده اند آنچه از آن در جامعه به عنوان معلولیت یاد می شود نه تنها محدودیتی برایشان ایجاد نکرده بلکه در بسیاری از موارد از دیگر افراد پرتوان، مصمم تر و موفق تر گام نهاده اند.

جواد معراجی فر افزود: حمایت خانواده از اعضای دارای معلولیت بخصوص ایثار و فداکاری مادران بیش از هرچیزی در موفقیت و سر بلندی این عزیزان موثر است.

وی یادآور شد: در راستای گرامیداشت معلولان و ارج نهادن به زحمات، حمایت ها و فداکاری های مادران دارای فرزند معلول، با حضور مدیر کل راه آهن خراسان، در منازل آنها حاضر شدیم و با اهدای تندیس و هدیه، تلاش‌هایشان را تکریم نمودیم، اگرچه تقدیر و تشکر از این بزرگواران در مقابل صعه صدرشان بسیار ناچیز است.

معراجی فر در خصوص اقدامات انجام شده در ارتباط با مناسب سازی اماکن و زیر ساخت ها جهت سهولت دسترسی معلولین و نابینایان در مجموعه راه‌آهن گفت: بیش از ۷۶۰۰ متر خطوط راهنما و خطر برای نابینایان بروی سکوهای مسافری اجرا شده و جهت سهولت دسترسی معلولان، کلیه نمازخانه های ایستگاه ها در طبقه همکف و بدون پله و اختلاف سطح طراحی و ساخته شده است.

تقدیر از خانواده های دارای فرزند معلول در راه آهن خراسان

وی ادامه داد: همچنین به کلیه مسافرین کم توان حرکتی و معلولان بصورت رایگان خدمات ویلچر و جابجایی ارائه می‌شود ضمن اینکه برای تکریم بیشتر و فرهنگ سازی، خادمیاران رضوی در این خصوص ارائه خدمت می کنند.

مسوول روابط عمومی راه آهن خراسان خاطر نشان ساخت: یک واگن مسافری مخصوص جانبازان و معلولین تجهیز شده است و این تجربه و دانش کسب شده در اختیار کلیه شرکت های مسافری جهت توسعه و نمونه برداری قرار داده شده است.

معراجی فر اظهار داشت: امکان انتخاب خدمات رایگان ویلچر  برای کلیه توانیابان در زمان خرید بلیت مهیا شده و بدین ترتیب مسافرین دارای معلولیت و کم توان حرکتی می توانند با انتخاب این خدمات در زمان خرید بلیت از زمان ورود به ایستگاه مبدا تا خروج از ایستگاه مقصد بصورت رایگان و با حفظ شان و منزلت از این خدمات بهره مند شوند.

وی بیان داشت: کلیه سرویس های بهداشتی ایستگاه ها و اماکن اداری جهت توانیابان و معلولان با رعایت استاندارد های مربوطه مناسب سازی شده اند، سکو های مسافری ایستگاه ها مجهز به رمپ و آسانسور  شده اند و به منظور جابجایی ایمن مسافرین دارای معلولیت لیفتراک مخصوص در راه آهن خراسان برای اولین بار در راه آهن کشور طراحی و ساخته شده و در حال بهره برداری است.

تقدیر از خانواده های دارای فرزند معلول در راه آهن خراسان

مسؤول روابط عمومی راه آهن خراسان گفت: ایستگاه راه آهن مشهد مجهز به خودروی برقی مناسب سازی شده برای جابجایی مسافرین دارای معلولیت و کم توان حرکتی شده و کلیه پرسنل مرتبط با مسافرین در خصوص چگونگی ارائه خدمات به مسافرین دارای معلولیت و حفظ شان و منزلت این عزیزان دوره های آموزشی تخصصی را طی کرده اند.

وی اضافه کرد: جهت سهولت دسترسی معلولان به خدمات بانکی در ایستگاه راه آهن مشهد خودپرداز استاندارد و مناسب سازی شده در نظر گرفته شده و در وضو خانه ها روشویی مناسب و میله های کمکی و زنگ اخبار نصب شده است.

وی در پایان یادآور شد: در فضا های اداری پارکینگ اختصاصی معلولین در نظر گرفته شده و طراحی و جانمایی نمازخانه های  طول مسیر و همچنین برنامه ریزی توقف قطار ها برای اقامه نماز به گونه ای است که مسافران بخصوص مسافران دارای معلولیت نیازی به استفاده از پله و رمپ و آسانسور ندارند.

کد خبر 48330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد