برخورد قضایی با مدیرانی که در اجرای قانون حمایت از حقوق معلولین تعلل کنند

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: با مدیرانی که در اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت تعلل یا از آن سرپیچی کنند برخورد قضایی می‌شود.

حمیدرضا علیزاده این خبر را در حاشیه‌ی بازدید از نمایشگاه آثار توانمندی‌های مددجویان این نهاد اعلام کرد.

وی با تأکید بر اینکه خراسان رضوی اولین استانی است که با دادستان و مسؤولان قضایی در خصوص اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، جلسات مشترک برگزار کرده گفت: در این جلسات به تصمیمات خوبی رسیده‌ایم و مقرر شد با مدیران و مسؤولانی که در اجرای این قانون تعلل کرده و یا فعل یا ترک فعلی داشته باشند که در تناقض با این قانون باشد برخورد قضایی بشود.

وی تصریح کرد: هدف از ایجاد مراکز توانبخشی، توانمندسازی و استقلال مددجویان است و این نمایشگاه در راستای ابراز توانمندی‌ها و مقدمات استقلال توانخواهان برپا شده است.

وی ادامه داد: سیاست سازمان بهزیستی، استقلال بخشی و ترخیص مددجویان از مراکز است و فقط مددجویانی در مراکز می‌مانند که امکان ترخیص و استقلال اجتماعی برایشان نباشد.

علیزاده گفت: افراد دارای معلولیت، استعدادها و توانایی‌های زیادی دارند و مؤسسات و مراکز توانبخشی باید زمینه‌ی بروز استعدادها و استقلال آنها را فراهم کنند.

بهزیستی خراسان رضوی با ۱۳۲ هزار معلول تحت پوشش، بعد از تهران، بالاترین آمار کشور را دارد

وی گفت: بهزیستی خراسان رضوی دارای ۱۳۲ هزار معلول تحت پوشش می‌باشد که بعد از تهران، بالاترین آمار معلولیت در کشور می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: این پوشش بالای خدمات برای معلولین در استان خراسان رضوی، نتیجه‌ی تلاش مددکاران و مراکز مثبت زندگی در استان است که این سطح از پوشش را داشته‌اند.

وی در خصوص نمایشگاه توانمندی‌های معلولین گفت: این مکان برای ابراز و نشان دادن همه‌ی توانمندی‌های معلولین بسیار کوچک بود و باید فضا و امکانات بیشتری در اختیارمان قرار می‌گرفت.

وی گفت: اگر قرار باشد همه آثار، محصولات، هنرها و تولیدات مددجویان در استان را به نمایش بگذاریم، نمایشگاهی به وسعت تمام توانخواهان استان نیاز داریم.

علیزاده اظهار امیدواری کرد که با اجرای کامل قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، موانع دسترس‌پذیری این گروه از شهروندان که به انزوای آنها منجر شده است برطرف گردد و آنها زمینه بروز استعدادها و اراده‌های محکم و قدرتمند خود را پیدا کنند.

کد خبر 47513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد