زمینه برای تحقق شعار "حضور فراگیر و پایدار برای افراد دارای معلولیت" در جامعه فراهم است

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی از اتفاقات تصاعدی مثبت در زمینه حقوق معلولین در این استان خبر داد.

به گفته‌ی مسعود فیروزی، دو اقدام شهرداری مشهد در راستای منافع و حقوق افراد دارای معلولیت که او آن را «بزرگ و اساسی» دانست، نشانه‌ی مهمی از این اتفاقات مثبت است.

«اعلام ستاره دار و اولویت‌دار بودن پروژه‌های مرتبط با معلولین» و «ضرورت پیوست دسترس‌پذیری معلولین برای همه پروژه‌های عمرانی و اجرایی» در نظر دکتر فیروزی، دو اقدام اساسی و بزرگ شهرداری مشهد است.

مدیر کل بهزیستی در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای توانمندی معلولین که پیش از ظهر امروز در دومین روز هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت در پارک ملت مشهد برگزار شد صحبت می‌کرد.

این مقام مسؤول با ذکر تاریخچه‌ای از تحولات نگرشی به افراد دارای معلولیت در جوامع بشری گفت: خوشبختانه امروز همه‌ی جوامع به حقوق و امتیازات برابر با سایرین در مورد افراد دارای معلولیت معترف  هستند و سعی می‌کنند کنشگران پیشقدم در این حوزه باشند.

افزایش ۷۰۰ درصدی یارانه‌ها و ۱۰۰ درصدی یارانه‌بگیران بهزیستی خراسان رضوی

ناتوانی افراد دارای معلولیت، ناشی از محدودیت‌های محیطی است

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: ناتوانی افراد دارای معلولیت، ناشی از محدودیت‌های محیطی است و هر اندازه محدودیت‌های محیطی کاهش یابد افراد دارای معلولیت، تواناتر می‌شوند.

وی ادامه داد: کودکان دارای معلولیت تا قبل از آغاز حرکت و رشد، هیچ تفاوتی با سایرین ندارند و زمانی، کم‌توانی آنها مشهود می‌شود که آنها آغاز به حرکت و تردد در خانواده، زندگی اجتماعی و تحرک محیطی می‌کنند.

فیروزی به نظریه تلفیق اجتماعی اشاره کرد و گفت: بر اساس این نظریه که مبنای شعار امسال سازمان ملل برای روز جهانی معلولین است تمام مظاهر زندگی اجتماعی باید برای همه‌ی افراد دارای معلولیت، دسترس‌پذیر باشد.

افزایش ۷۰۰ درصدی یارانه‌ها و ۱۰۰ درصدی یارانه‌بگیران بهزیستی خراسان رضوی

میدان همکاری و همراهی برای اعتلای حقوق و جایگاه افراد دارای معلولیت برای همگان باز است

این متخصص مدیریت استراتژیک افزود: مدیریت کلان اجتماعی، باید برنامه‌ای برای حضور فعال و مؤثر همه‌ی افراد دارای معلولیت در تمام صحنه‌های زندگی اجتماعی داشته باشد و به نظر می‌رسد خراسان رضوی در این زمینه پیشتاز شده است.

وی از سمن‌ها، مسؤولان دستگاه‌های اجرایی، رسانه‌ها و افراد دارای معلولیت استان خواست در حال حاضر که به گفته‌ی او «زمینه‌ی فراگیری خدمات اجتماعی برای همه شهروندان از جمله افراد دارای معلولیت فراهم شده» به شکل مؤثر و جدی وارد صحنه شده و از این فرصت برای تحقق کامل ایده‌ی «شهری برای همه» بهره ببرند.

وی از افزایش صد در صدی یارانه بگیران تحت پوشش بهزیستی دردهه اخیر و بالا رفتن ۷۰۰ درصدی یارانه‌های جامعه‌ی هدف این نهاد به عنوان دو اتفاق بزرگ که بیانگر تغییر نگاه جدی حاکمیتی به افراد دارای معلولیت است یاد کرد.

فیروزی گفت: میدان همکاری و همراهی برای اعتلای حقوق و جایگاه افراد دارای معلولیت برای همگان باز است و بخصوص خیرین می‌توانند نقش فعال‌تری در این زمینه ایفا کنند.

افزایش ۷۰۰ درصدی یارانه‌ها و ۱۰۰ درصدی یارانه‌بگیران بهزیستی خراسان رضوی

کد خبر 47495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد