خانه‌های یک‌چهارم راهی به منظور توانمندسازی بیماران بلاصاحب بهبودیافته تأسیس شده است

در پنجمین روز از هفته سلامت روان، معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی و کارشناس ناظر مراکز روان استان از مرکز درمان و توانبخشی بیماران روانی مزمن خیریه رضوی بازدید کردند.

در این بازدید، معاون توانبخشی بهزیستی استان هفته سلامت روان را به مسؤولان این مرکز تبریک گفت و از خدمات انسان‌دوستانه‌ی آنان به این گروه از مددجویان تشکر کرد.

حمیدرضا علیزاده گفت: مراکز توانبخشی در واقع برای توانمندسازی مددجویان عزیز و بازگشت آنها به جامعه و خانواده، تأسیس شده و باید در راستای همین هدف حرکت کند.

وی که از واحد نیمه مستقلی یک‌چهارم راهی این مرکز دیدن می‌کرد ضمن گفتگو با بیماران مستقر در این مرکز، از تلاش‌های تیم درمان و توانبخشی مرکز تقدیر کرد و گفت: تلاش می‌کنیم با حرفه‌آموزی، آموزش‌ مهارت‌های زندگی اجتماعی و ارتباط بیماران با خانواده و محیط بیرون، زمینه ترخیص موفق آنان و اشتغال و استقلال واقعی این عزیزان را فراهم سازیم.

وی تأکید کرد: خانه‌های یک‌چهار راهی به منظور استقلال‌بخشی به بیماران بلاصاحب که باید زمینه‌ی ترخیص و استقلال‌شان در جامعه فراهم شود تأسیس شده و باید خروجی مناسب و قابل قبولی در این زمینه ارائه دهد.

وی همچنین گفت: هیچ بیمار قابل درمان و توانبخشی نباید در مراکز شبانه‌روزی رسوب کند و باید تلاش کنیم توانبخشی و توانمندسازی را به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اجرا کنیم که به استقلال این عزیزان بینجامد و بهزیستی را به معنای واقعی کلمه تحقق ببخشیم.

کد خبر 44988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد