اختصاص کمک‌های استانداری و بهزیستی به مددجویان نیازمند سبزوار

کمیته پیگیری مصوبات سفر استاندار به شهرهای غرب خراسان رضوی، در فرمانداری سبزوار برگزار و به نیازهای ۱۲ مددجوی کمیته امداد امام و بهزیستی پاسخگویی شد.

به گزارش خبرنگار بهزیستی سبزوار در این جلسه که دیروز و همزمان با سفر استاندار به سبزوار انجام شد شش مددجو از کمیته امداد امام و شش مددجو از بهزیستی سبزوار به این کمیته معرفی و نیازهای آنان مورد بررسی و امعان نظر قرار گرفت.

به گفته‌ی رئیس بهزیستی سبزوار در این جلسه مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد استانداری خراسان و معاون وی نیز حضور داشتند.

مرضیه کیانی گفت: علاوه بر کمک‌هایی که بهزیستی به دو مددجوی معرفی شده‌ی کمیته امداد امام که دارای معلولیت بودند داشت، شش مددجوی بهزیستی نیز که وضعیت نامناسبی به لحاظ اقتصادی، معلولیت، اشتغال و معیشت داشتند مورد تفقد و توجه قرار گرفتند.

وی افزود: در مورد دو مددجوی کمیته امداد که دارای معلولیت بودند مقرر شد هزینه ۳۰ میلیون تومانی پروتز یک مددجو و همچنین نیمی از هزینه ۸ میلیونی پروتز یک مددجوی دیگر توسط بهزیستی سبزوار تأمین گردد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در مورد مددجویان بهزیستی نیز در یک مورد که خانواده‌ی سه معلوله بودند مقرر شد سه میلیون تومان از طرف بهزیستی و دو میلیون تومان از سوی استانداری به این مددجویان کمک شود.

وی ادامه داد: همچنین در خصوص این مددجو و نیز سه مددجوی دیگر بهزیستی که نیاز مبرم و دائمی به ایزی‌لایف دارند مقرر شد بهزیستی تمام نیاز این مددجویان در خصوص ایزی‌لایف را تأمین کند.

کیانی گفت: در یک مورد که مددجوی بهزیستی در خانه‌اش نیاز به بالابر داشت به جهت اینکه منزل در مالکیت خانواده بود ما نمی‌توانستیم بالابر بگذاریم چون ممکن است بعدا این خانه به مددجو تعلق نگیرد اما گفتیم اسم مددجو را برای بالابر می‌نویسیم و اگر کمیته توانبخشی تأیید کرد بالابر به مسکن وی اختصاص می‌یابد.

وی همچنین دو مددجوی ضایعه‌نخاعی شدید را مورد اشاره قرار داد و گفت: یک مددجو به صورت مادرزادی دارای معلولیت ضایعه نخاعی است که در حال حاضر در کلاس یازدهم تحصیل می‌کند و نیاز به کمک داشت که مقرر شد بهزیستی سه میلیون تومان کمک بلاعوض داشته باشد و ایزی‌لایف نیز به اندازه نیاز تأمین شود.

کیانی گفت: همین کمک‌ها در مورد یک ضایعه نخاعی دیگر هم اعمال شد که مستأجر بود و نیازمند کمک شده بود که علاوه بر این کمک‌ها مقرر شد در مورد اختصاص حق پرستاری هم در کمیته توانبخشی، بررسی شود.

وی همچنین از اختصاص کمک به یک معلول ذهنی بسترگرا یاد کرد و گفت: پیگیری برقراری حق پرستاری برای این مددجو نیز در دستور کار قرار گرفت و همچنین نمایندگان استاندار خواستند که به برادر وی وام اشتغال تعلق بگیرد که وی معیشت برادر معلولش را نیز تمشیت کند.

خبر دیگری حاکی است که روز شنبه یک خانه فرزندان تحت پوشش بهزیستی سبزوار نیز مورد بازدید استاندار قرار گرفت.

در این بازدید استاندار خراسان رضوی ضمن تفقد از کودکان این مرکز، از مدیران و پرسنل خانه فرزندان ده‌آبادی نیز تقدیر کرد.

به گفته‌ی رئیس بهزیستی سبزوار، استاندار خراسان رضوی در این بازدید به ازای هر کودک یک میلیون تومان و به ازای هر نفر پرسنل ۵۰۰ هزار تومان هدیه نقدی اختصاص داد.

شایان ذکر است مرکز نگهداری از فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست ده‌آبادی، در سال ۸۲ تأسیس شده است و در حال حاضر دارای ۱۹ فرزند پسر زیر ۱۴ سال می‌باشد.

کد خبر 44429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد