نیشابور | اشغال پارکینگ‌های ویژه‌ی معلولین در نیشابور توسط خودروهای شخصی

نمایندگان پلیس راهور، شهرداری، فرمانداری، انجمن معلولین، کمیته‌های آموزش و اطلاع رسانی و کمیته فنی ستاد مناسب سازی شهرستان، موضوع اشغال پارکینگ‌های ویژه معلولین توسط خوردهای شخصی در نیشابور را بررسی کردند.

در جلسه‌ای که به پیشنهاد بهزیستی و با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط برگزار شد، مباحث مفصلی در این زمینه صورت گرفت و در نهایت، فرهنگ سازی و راهکارهای فرهنگی، راه‌گشای این مشکل عنوان شد.

رئیس بهزیستی در این جلسه، ضمن اشاره به مشکلات توانیابان در این زمینه، خواستار احقاق حقوق افراد دارای معلولیت در داشتن جایگاه اختصاصی پارک خودروها و وسایل نقلیه‌شان شد.

علی صدر گفت: فرهنگ‌سازی در این زمینه ضروری است و دستگاه‌های مسؤول هم باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

نماینده پلیس راهور در این جلسه جریمه‌ها را بازدارنده ندانست و گفت: با وجود اینکه در سال ۹۹ جریمه‌ها به یکصدهزار تومان افزایش یافته باز هم بازدارندگی ندارد و باید کار فرهنگی انجام شود.

در این جلسه پیشنهاد اجرای طرح نیشابور شهر دوستدار توانیاب  توسط رئیس گروه آموزش و اطلاع رسانی کمیته فنی مناسب‌سازی شهرستان مطرح گردید که با استقبال خوبی از طرف حاضرین مواجه شد و مقرر شد مقدمات اجرای این طرح توسط بهزیستی فراهم گردد.

 رئیس انجمن معلولان نیشابور نیز در این جلسه به بیان مشکلات ترافیکی و معضلات پیرامون آن برای توانجویان دارای پلاک ویژه پرداخت و از بی‌توجهی مسؤولان نسبت به این موضوع گلایه کرد.

نماینده شهرداری  و خدمات شهری و ترافیک نیز در این جلسه برای افزایش تعداد پارکینگ‌های ویژه معلولین اعلام آمادگی کردند.

پیشنهادات بهزیستی در پایان این جلسه مطرح شد که اجرای طرح فرهنگ سازی در این زمینه با طراحی پوستر تاثیر گزار و قراردادن روی خودروی افراد توسط پارکبان‌ها، استقرار پلیس راهور در سه جایگاه پرتردد شهر و تذکر شفاهی و نیز در صورت لزوم قانونی، تولید محتوای فرهنگی در فضای مجازی و نیز در سطح شهر با همکاری شهرداری و تهیه گزارش خبری و تهیه مستند با همکاری نمایندگی  صدا و سیما از جمله مفاد این پیشنهادات بود.

کد خبر 39266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد