همکاری دادستانی ویژه روحانیت با بهزیستی زاوه برای پیشگیری از کودک همسری

در راستای طرح مقابله با آسیب کودک همسری در شهرستان زاوه جلسه ای با جانشین دادستان ویژه روحانیت درمشهد برگزار گردید .

رئیس اداره بهزیستی شهرستان زاوه، در ادامه طرح پیشگیری از کودک همسری ، از هماهنگی با جانشین دادستان ویژه روحانیت در استان خراسان رضوی و برگزاری جلسه ای در این خصوص خبر داد .

نازنین عجمیان گفت : با توجه به اهمیت موضوع و آسیب های حاصل از کودک همسری همچنین لزوم ممنوعیت خواندن صیغه عقد برای دختران زیر سن قانونی جلسه ای با جانشین دادستان ویژه روحانیت در مشهد برگزار گردید .

عمجیان گفت : در این جلسه ضمن ارائه گزارش اقدامات اورژانس اجتماعی زاوه در ۲ سال گذشته به جانشین دادستان ویژه روحانیت در خصوص آسیب های حاصل از این امر و راههای پیشگیری از وقوع عقد دختران زیر سن قانونی بحث و تبادل نظر شد .

عجمیان ضمن بیان این که روحانیون سفیران فرهنگی جامعه و در خط مقدم آموزش مسائل دینی و مذهبی هستند در مورد لزوم برگزاری این جلسه گفت : اورژانس اجتماعی و جامعه روحانیت در راستای کاهش آسیب های اجتماعی هم سو بوده و همکاری این دو نهاد میتواند راه رسیدن به این هدف والا را هموار تر نماید .

رئیس بهزیستی شهرستان زاوه همچنین گفت :  در این جلسه از یک سو استقبال جانشین دادستان ویژه روحانیت از دغدغه اورژانس اجتماعی  و ازسوی دیگر ارائه راهکار های بسیار خوب از سوی هر دو نهاد ما را در ادامه راه اصلاح فرهنگ اشتباه کودک همسری مصمم‌تر کرد .

عجمیان در پایان افزود : از آنجا که این هدف در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار مهم و حیاتی  است اتخاذ تصمیمات کارشناسی نیاز به همفکری و تبادل اطلاعات زیادی دارد که در اسرع وقت انجام و اجرا خواهد شد .

وی خاطر نشان کرد: کودک همسری دراکثر شهرستان های خراسان رضوی به خصوص شهرستان زاوه از معضلات جدی تلقی شده و آسیبهای فراوانی همچون خود کشی ، فراز از منزل زنان ، روابط فرا زناشویی ، طلاق و.... را به همراه دارد و پیشگیری از این آسیب می تواند به تحکیم خانواده ها و کاهش طلاق کمک فراوانی نماید.

کد خبر 34551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد