تشکیل اتاق هنر در مراکز توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی از تشکیل اتاق‌های هنر در مراکز توانبخشی تحت پوشش این نهاد خبر داد.

دکتر مسعود فیروزی گفت: اتاق هنر، یک پیوست فیزیکی، فرهنگی و عملیاتی در تمام مراکز توانبخشی است و همه‌ی مراکز باید این اتاق را ایجاد کنند.

وی با تأکید بر تأثیرات هنر در توانبخشی گفت: هنردرمانی و تأثیر فعالیت‌های هنری در بیدار کردن استعدادها و توانمندی‌های افراد دارای معلولیت،بر کسی پوشیده نیست و به همین لحاظ، تصمیم‌گرفته‌ایم که همزمان با سایر استان‌های کشور، این نهادهای فرهنگی را در مراکز توانبخشی دایر کنیم.

فیروزی با یادآوری روز جهانی تئاتر گفت: هفتم فروردین، در تقویم جهانی، روز تئاتر نام‌گذاری شده و به همین جهت، ما این روز را برای راه‌اندازی اتاق‌هنر در مراکز توانبخشی در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: از انجمن مراکز توانبخشی استان خواسته شده که مقدمات تشکیل اتاق هنر و زمینه‌های بکارگیری نیروهای مستعد و توانمند در رشته‌های هنری و استفاده از روان‌پزشکان و متخصصین هنردرمانی و تئاتردرمانی در مراکز توانبخشی را فراهم و در جهت توانمندسازی روانی اجتماعی مددجویان تلاش بیشتری داشته باشند.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد: تا پایان سال ۱۴۰۰ تمام مراکز توانبخشی استان به اتاق هنر مجهز می‌شوند و ترتیبات لازم برای در اختیار گرفتن نیروی انسانی متخصص و متعهد در جهت توانمندسازی مددجویان با استفاده از استعدادهای نهفته‌ی آنان، معمول خواهد شد.

وی در همین زمینه یادآور شد: خیرین که همیشه یار و یاور بهزیستی و مددجویان بوده‌اند باید بخشی از همت خود را صرف توانمندسازی مددجویان کنند و بی‌تردید هنر، مهم‌ترین عامل توانمندسازی آنها است زیرا روح و روان مددجو را درگیر می‌کند و او را به سمت شادمانی، تحرک، پویایی، خلاقیت، تفکر و حضور فعال‌تر در جامعه سوق می‌دهد که این همان هدف نهایی بهزیستی است. هنر بستری است که با ارتقای سطح اعتماد به نفس، عزت نفس و جرأت‌مندی، امکان بنای توانمندی بر پایه‌ای قابل اتکا را تحقق می‌بخشد.

دکتر فیروزی با یادآوری موفقیت‌های مددجویان در جشنواره‌های هنری ملی، بین‌المللی و جهانی گفت: امیدواریم در سال آینده، شاهد حضور افراد دارای معلولیت از مراکز توانبخشی استان در جشنواره‌های رشته‌های مختلف هنری در کشور و در صحنه‌ی بین‌المللی باشیم.

کد خبر 33908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد