روابط عمومی، وکیل مدافع  سازمان و مدعی العموم مشتریان سازمان باشد

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی در دیدار با مدیر و کارشناسان روابط عمومی این نهاد، جایگاه روابط عمومی را به عنوان وکیل‌مدافع سازمان و مدعی العموم از سوی مددجویان و مشتریان سازمان ترسیم کرد.

دکتر مسعود فیروزی صبح امروز نهم اسفند در آستانه‌ی روز وکیل مدافع در این نشست افزود: اگر روابط عمومی، دانش‌محور باشد و نگاه سنتی نداشته باشد می‌تواند اهرم حرکت سازمان به سوی اهدافش باشد.

وی نقش روابط عمومی در سازمان را یک نقش دو سویه و دو طرفه ارزیابی کرد و گفت: روابط عمومی باید به طور دائم، دغدغه‌های مشتریان سازمان که در بهزیستی، مددجویان و خدمت‌گیرندگان را در برمی‌گیرد به مدیر سازمان منتقل کند.

این متخصص مدیریت استراتژیک ادامه داد: از سوی دیگر، روابط عمومی باید نگاه و جهت حرکت سازمان را به جمعیت هدف انتقال دهد تا حرکت پیشرونده‌ی سازمان با همراهی جمعیت هدف، صورت گیرد.

وی در مقام تمثیل از پنجر شدن خودرو و به کار بردن زور بازوی فردی برای بلند کردن آن از زمین یاد کرد و گفت: یک جک، می‌تواند به سادگی، خودرو را از زمین بلند کرده و لاستیک جایگزین را به جای چرخ پنچر شده قرار دهد در حالی که زور فیزیکی چند نفر افراد قوی هم کار یک بالابر مکانیکی را نمی‌کند.

وی ادامه داد: روابط عمومی مانند همین اهرم قوی و چابک است که بسادگی قادر است سازمان را از حالت ایستایی و از کار افتادگی، به حرکت و پویایی برساند.

وی با بیان اهمیت رسانه در روشن‌گری و بیان واقعیات گفت: ما در مقابل رسانه‌ها نیستیم بلکه در کنار آنها هستیم و خوشحالیم که رسانه‌ها می‌توانند مشکلات و کاستی‌های مراکز و مؤسسات تحت نظارت بهزیستی را ببینند و نقد کنند.

وی همچنین گفت: رسانه‌ها می‌توانند مشاور مدیران اجرایی و منعکس‌کننده‌ی نظرات جامعه به مدیران باشند و در کنار اینها، با در نظر گرفتن امکانات و توانایی‌های بخش دولتی، نگاه منصفانه‌ای به مسائل داشته باشند.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی ضمن تشکر از حضور رسانه‌ها در برنامه‌های بهزیستی گفت: بهزیستی به جهت گستردگی وظایف و برنامه‌ها، نقاط تعامل زیادی با رسانه‌ها دارد بویژه اینکه مسائل اجتماعی امروز، جایگاه مهمی در رسانه‌ها دارد و به همین خاطر، یکی از طرف‌های مسائل و مباحث مهم اجتماعی، بهزیستی است.

وی تصریح کرد: مردم و رسانه‌ها به عنوان بازتاب‌دهنده‌ی واقعیات جامعه، به مسائلی مانند کودک‌آزاری، مسائل مربوط به افراد دارای معلولیت، بیماران روانی مزمن، دختران و زنان خشونت‌دیده، بنیان خانواده، طلاق، اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی، حساسیت زیادی دارند و به همین جهت، نقاط تعامل بهزیستی و رسانه‌ها بسیار زیاد است که روابط عمومی می‌تواند از این نقاط برای ارتباط با رسانه‌ها و انتقال واقعیات به جامعه و مردم، بهره‌ی کافی ببرد.

وی یکسویه نگری و متابعت متملقانه از مدیران را آفت روابط عمومی‌ها برشمرد و گفت: روابط عمومی باید همان‌قدر که از منافع سازمان و عملکرد مدیران دفاع می‌کند منعکس کننده‌ی دغدغه‌های مشتریان و منتقدان سازمان به مدیران باشد.

در ابتدای این نشست، مدیر روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، خواستار تعامل چندجانبه بین مدیران، روابط عمومی و رسانه‌ها شد.

مجید اسلامی گفت: اگر روابط عمومی به موقع در جریان وقایع و رویدادهای سازمان قرار بگیرد می‌تواند نقش‌آفرینی بیشتری در نیل به اهداف داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: مفهوم اینکه ما چشم و گوش سازمان هستیم این است که نگاه‌های خارج از سازمان در بخش رسانه‌ای و در بین مددجویان را به مدیران منتقل کنیم و برای رفع کاستی‌ها و مشکلات احتمالی، از مردم کمک بگیریم.

اسلامی خواستار توجه بیشتر مدیران سازمان به نقش رسانه‌ها در جهت‌دهی افکار عمومی و همراهی مردم با اهداف سازمان شد.

وی افزود: تعامل با رسانه‌ها، می‌تواند زمینه‌ساز ارتقای جایگاه سازمان و اقناع مددجویان و مشتریان سازمان در قبال مشکلات و کمبودها باشد بنا بر این مدیران باید شفافیت بیشتری داشته باشند و با نمایندگان رسانه‌ها، ارتباط بیشتری برقرار کنند زیرا رسانه در دنیای امروز، نقش بسیار مهمی در حفظ و ارتقای جایگاه دولت و نحوه‌ی ارتباط سازمان دولتی با مشتریانش دارد.

کد خبر 32408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد