همه‌ی ما در مقابل حقوق و کرامت مددجویان مسؤولیت داریم/ مددجویان نظرات و شکایات خود را به ۱۴۸۲ اعلام کنند

نحوه‌ی بازدید ناظرین از مراکز تحت نظارت بهزیستی، چگونگی ثبت و ضبط اطلاعات و مواردی که باید در دفاتر بازدید درج شود از سوی سربازرسی بهزیستی استان، ابلاغ شد.

به گفته‌ی مسؤول واحد مدیریت عملکرد، ارزیابی و رسیدگی به شکایات بهزیستی خراسان رضوی، در دستورالعمل جدیدی که برای نظارت بر مراکز تحت پوشش بهزیستی استان صادر شده، همه‌ی جزئیات بازدیدها و نحوه‌ی ثبت و ضبط اطلاعات و نقایص و قوت‌های احتمالی مشاهده شده، مورد توجه قرار گرفته است.

زهراسادات ترحمی گفت: بازرسان و ناظران بهزیستی، تطبیق مجوز مرکز با فعالیت های جاری را مورد بررسی قرار می‌دهند و نوع و جزئیات فعالیت مرکز را بر مبنای شاخص‌های بازرسی، ارزیابی می‌کنند.

به گفته‌ی این مقام مسؤول، کسی که در مجوز به عنوان مسؤول فنی مرکز معرفی شده باید تمام وقت در مراکز حضور داشته باشد و در صورت نبودن، نماینده‌ی تام الاختیار خود را که قبلا با بهزیستی هماهنگ کرده در مرکز بگمارد.

وی تأکید کرد: در هر صورت، در هیچ ساعتی از شبانه‌روز مرکز نباید فاقد حضور مسؤول فنی یا جانشین وی باشد و مسؤولیت هر گونه رویدادی در مرکز به عهده‌ی مسؤول فنی است.

وی ادامه داد: تمام جزئیات فعالیت مرکز مثل تعداد کارکنان، مددکاران، مددجویان، یارانه‌بگیران، شیفت‌های حضور و غیاب و سایر موارد پرسنلی و مددجویی، به صورت کاملا روشن در دفاتر نوشته و مشخص گردد.

ترحمی تصریح کرد: هیچ خطایی قابل چشم‌پوشی نیست و بهزیستی به‌جز حفظ حقوق مددجویان و کرامت و عزت آنان، هیچ ملاک دیگری را مد نظر قرار نمی‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: تمام جزئیات بازدیدها و آنچه توسط بازرس یا ناظر شهرستان در مرکز مشاهده شده، باید با تفصیل در دفاتر بازدید نوشته شود تا امکان مقایسه‌ی فاکتورها در بازدیدهای بعدی وجود داشته باشد.

سربازرس بهزیستی خراسان رضوی هشدار داد: اگر در نتیجه‌ی نقص عملکرد، ندیده‌گرفتن دستورالعمل‌ها، اجرای ناقص پروتکل‌ها و عمل نکردن مسؤولان مراکز به وظایف قانونی، مشکلی برای مددجویان پیش بیاید یا خللی در خدمت ایجاد گردد، همه‌ی افراد مسؤول از مسؤول فنی مرکز تا بازرس و ناظر شهرستان و حتی مسؤول بهزیستی شهرستان مورد سؤال قرار می‌گیرند.

وی اظهار امیدواری کرد که همه‌ی رده‌های مسؤولیتی به وظایف خودشان به نحو احسن عمل کنند تا حقوق مددجویان تضییع نشود و کرامت آنان حفظ گردد.

ترحمی از مردم، خانواده‌های مددجویان، کارشناسان مراکز، مددکاران، روان‌شناسان، مسؤولان فنی و سایر اشخاص مرتبط با مراکز خواست ایده‌ها، پیشنهادات، شکایات و نظرات خود را به سامانه‌ی دیده‌بان بهزیستی به شماره تماس ۱۴۸۲ منتقل کنند تا در اسرع وقت مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه به اطلاع شخص پیشنهاد دهنده رسانده شود.

کد خبر 30674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد