بازدید معاون وزیر و رئیس بهزیستی کشور از خانه امن، اورژانس اجتماعی و شیرخوارگاه بهزیستی یزد

معاون وزیر و رئیس بهزیستی کشور در اولین روز از سفر خود به یزد از خانه امن بهزیستی ویژه زنان و دختران در معرض خشونت خانگی، اورژانس اجتماعی و شیرخوارگاه بهزیستی یزد بازدید کرد.

وحید قبادی دانا در بازدید از خانه امن زنان  بر شناسایی مخاطبین این مرکز و اطلاع رسانی به آنها تاکید کرد و گفت: دادگاههای خانواده، مراکز مشاوره   مثبت زندگی می توانند در مورد این مرکز اطلاع رسانی کنند تا افرادی که در شرایط سخت هستند به این مرکز مراجعه کنند.

وی خواستار ایجاد بانک اطلاعاتی از مراجعین خانه امن شد و اظهار داشت: مددکاران این مرکز باید پیگیر وضعیت مراجعین آن باشند و این پیگیری نباید به صورت منفعلانه باشد که منتظر باشیم تا خود فرد مجدد مراجعه کند.

وی افزود:  ارتباط با آنها باید حفظ شود تا افراد پرخطر که حمایت خانواده و یا حامی ندارند و طرد شده اند بدانند این مکان می تواند برای انها امن باشد.

علی محمد عطابخش مدیرکل بهزیستی استان یزد  نیز در این بازدید گفت:  خانه امن بهزیستی به منظور ایجاد محیطی امن برای زنان و دختران در معرض خشونت فراهم شده و هدف فراهم نمودن شرایط بازگشت امن به خانواده از طریق ارائه خدمات روانشناختی، مددکاری و حقوقی هست.

وی تامین محل امن برای زنان و دختران خشونت دیده و فرزندان آنها، مداخله در وضعیت فرد خشونت دیده به منظور ارتقا توانمندی و پیشگیری، شناسایی آسیب های مرتبط با زنان و دختران،  اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی در رابطه با زنان و ارائه راهکار را از اهداف راه اندازی خانه امن توسط بهزیستی ذکر کرد.

کد خبر 28352

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد