ساخت نخستین هتل مناسب سازی شده ویژه معلولین توسط خیرین یزدی

نخستین هتل مناسب سازی شده کشور ویژه معلولین در مشهد توسط خیرین یزدی در حال ساخت است.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در سفر دو روزه خود به یزد  با حضور در جمع خیرین هتل آپارتمان معلولین بهزیستی گفت: خیرین یزدی کار بزرگی را انجام داده و دارند انجام می دهند و آن ساخت یک هتل مناسب سازی شده است که به عنوان الگو برای مراکز اقامتی بهزیستی کشور ساخته می شود.

قبادی دانا با بیان اینکه این هتل برای همه افراد دارای معلولیت مناسب سازی شده است اظهار داشت: ما نمونه عینی که بخواهیم برای مناسب سازی هتل در کشور معرفی کنیم،  نداریم.

وی برگزاری جلسه ستاد مناسب سازی کشور  در یزد را یادآور شد و گفت: این جلسه برای اولین بار در کشور در یک استان برگزار می شود و این بواسطه پیشگام بودن یزدیها در مناسب سازی است و برای همین یزد به عنوان شهر پایلوت دسترس پذیر انتخاب شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص اهمیت ساخت هتل آپارتمان مشهد برای افراد دارای معلولیت گفت: قرار گرفتن این هتل در مشهد به عنوان مکانی برای اسکان زائرین امام رضا(ع) خصوصیت مهم آن است.
وی گفت: دولتی نبودن این پروژه خصوصیت دیگر است که آن نسبت به دیگر پروژه ها مهم می کند چراکه این مجموعه خیر ساز است و کمکهای بهزیستی به آن نیز از محل مشارکتهای خرد و کلان مردمی و خیرین کشور است.

قبادی دانا با بیان اینکه این پروژه بساز بفروش یا تجاری نیست اظهار داشت: سعی شده بهترین مکان و با نیت خاص انجام شود که آثار وجودی آن را بعدا خواهیم دید در تجهیز این هتل نیز تلاش داریم از مشارکت خیرین بهره ببریم.

وی افزود: بر خلاف سایر همه برنامه های معلولین که خانواده انها را می برد، در اینجا  معلولین خانواده را می برند چون مناسب سازی با محور معلولین است.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: این پروژه همچنین محور مناسب سازی در مشهد شده است به نحوی که از محل هتل تا حرم و از پایانه ها و مسیرهای منتهی تا هتل توسط شهرداری مناسب سازی می شود.

کد خبر 28348

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =