در رسانه | طرح ارتقای مراکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در کشور اجرا می‌شود

مشهد- ایرنا- معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: طرح ارتقای مراکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سراسر کشور اجرا می‌شود.

دکتر حبیب الله مسعودی فرید روز چهارشنبه درحاشیه سفر به استان خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه این استان جزو استانهای خیلی بزرگ و دارنده بیشترین تعداد مراکز پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است اجرای این طرح که با هدف مدیریت با کیفیت بهتر در این حوزه تدوین شده، از این استان آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح نگاه جامع‌تری به مراکز پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در بخشهای مختلف صورت می‌گیرد ضمن اینکه تمامی داده‌ها و اطلاعات افراد آسیب‌دیده به شیوه الکترونیکی در این مراکز ثبت شده و قابل رهگیری و نظارت خواهد بود. 

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: با اجرای این طرح ارائه خدمات بهتر، ارتقای نیروی انسانی و کیفت بخشی به خدمات و همچنین کمک به ایجاد و راه‌اندازی مراکز با رویکرد جدید نسبت به آسیبهای اجتماعی نوظهور میسر می‌شود.

وی در خصوص تاثیر شیوع ویروس کرونا بر آسیبها و مسائل اجتماعی نیز افزود: مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا، مسائل ناشی از افزایش ماندن در خانه و پایین بودن مهارت ارتباط اعضای خانواده با یکدیگر موجب بروز آسیبهای اجتماعی و افزایش خشونتهای خانگی شده است.

مسعودی فرید ادامه داد: مشکلات اقتصادی و خشونتهای ناشی از بیکاری در این شرایط موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی شده و تنش میان اعضای خانواده را بیشتر کرده است.

وی گفت: نسبت به این عوامل خطر گوش به زنگ هستیم و علاوه بر خدماتی که ارائه می‌شود شماره تلفن ۱۴۸۰ در سراسر کشور ارائه خدمات مشاوره و روانشناختی را بر عهده دارد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: دولت نیز در بخش‌های اقتصادی کارهای فراوان انجام داده اما فشار همچنان وجود دارد و در کنار این اقدامات باید نسبت به آموزش و حمایت روانی از مردم نیز اقدام شود.

وی در سفر امروز به خراسان رضوی از مراکز پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در مشهد و تربت‌حیدریه بازدید کرد.

کد خبر 28133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد